זה סופי: התקבל האישור האחרון לרכישת מכתשים אגן

בסוף השבוע התקבל האישור הרגולטורי הסיני האחרון מה-State Administration of Foreign Exchange of China לרכישת מכתשים על ידי כימצ'יינה

עכשיו זה סופי: מכתשים אגן מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר מדווחת הבוקר (א') לבורסה כי בסוף השבוע התקבל האישור הרגולטורי האחרון בסין הדרוש לעסקת רכישתה על ידי כימצ'יינה הסינית. כימצ'יינה קיבלה את אישור ה-State Administration of Foreign Exchange of China.

נזכיר כי מכתשים אגן, המנוהלת על ידי ארז ויגודמן, עדכנה רק ביום ה' האחרון על קבלת אישור משרד המסחר הסיני לעסקת רכישתה. באותו מועד עדכנה החברה כי הצדדים הסכימו להארכת המועד האחרון לקבל אישורי הרשויות בסין עד ליום ו' הקרוב, אך כאמור בסוף השבוע האישור האחרון התקבל.

נזכיר, כי עסקת המכירה של מכתשים לכימצ'יינה נחתמה בינואר השנה, לפיה החברה הסינית רוכשת השליטה (60%) במכתשים - החזקות הציבור ו-7% ממניות כור בחברה - מה שיהפוך את מכתשים לחברה פרטית ש-60% ממניותיה יוחזקו על ידי החברה הסינית ו-40% על-ידי כור.

מניות מכתשים נרכשות במחיר של כ-19.93 שקל למניה - מה שמשקף לחברה שווי של 2.4 מיליארד דולר. במסגרת העסקה יקבלו בעלי המניות של מכתשים אגן תמורה כוללת של 1.27 מיליארד דולר עבור מכירת 53% ממניות החברה, וכור תקבל כ-168 מיליון דולר עבור מכירת כ-7% ממניות מכתשים אגן.