אנליסטים: "דוח טבע מאכזב - אך מכאן אפשר רק לעלות"

טבע דיווחה הבוקר על הכנסות של 4.08 מיליארד דולר, מתחת לצפי המוקדם ■ כלל פיננסים: "מפה אפשר רק לעלות"; נשאר עם המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 58 דולר למניה

לאחר שטבע פרסמה הבוקר (ד') דוחות פושרים לרבעון הראשון, ממהרים אנליסטים מובילים בשוק להגיב. יונתן קרייזמן מכלל פיננסים מסביר כי טבע דיווחה על רבעון חלש מהמצופה עם מכירות של כ-4.1 מיליארד דולר - מתחת לצפי - ועם רווח למניה של 1.04 דולר, נמוך מהתחזיות אלא השפעות חיוביות משיעורי מס ותוכנית רכישת מניות (Buyback), שאחראים לכ-3 סנטים מהרווח.

על פי קרייזמן, התוצאות משקפות המשך רווחיות גבוהה מהקופקסון אשר נמצאת בדרך להכנסות שנתיות של 3.7 מיליארד דולר. "לצד חולשה מדאיגה בגנריקה האמריקנית, אירופה מציגה יציבות כאשר סביבה עסקית מאתגרת בגרמניה מעיבה על התקדמות בשאר חלקי היבשת. מלבד הקופקסון, נקודת האור במגזר הגנרי היא שמפה אפשר רק לעלות", כותב קרייזמן, אשר נשאר בהמלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 58 דולר למניה.

סטיבן טפר, אנליסט הפארמה והביומד של הראל פיננסים, מסביר כי הדוח של החברה "היה חלש יחסית לציפיות, כאשר השחיקה החדה בגנריקה בארה"ב ממחישה את החשיבות של השקות חדשות".

טפר מסביר כי השחיקה נבעה מהיעדר השקות חדשות ומהורדה בקיבולת הייצור. "לעומת זאת, בהתאם לצפי, הייתה הרחבה משמעותית בתחום הגנריקה מחוץ לארה"ב, בעיקר כתוצאה מהרכישה של רציופארם וצמיחה דו ספרתית בכל התחומים של תרופות המקור", כותב טפר, אשר נותר בהמלצת "קנייה" למניית החברה.

IBI: "טבע 'קנתה' את הרווח"

דוד לוינסון מבנק הפועלים אמר כי הדו"ח של טבע חלש עונתית אולם עמד בציפיו. הרבעון חלש כתוצאה מחוסר בהשקות חדשות בתחום הגנרי, וכתוצאה מסגירה זמנית של המפעל בארה"ב והאטה בייצור בירושלים. לדבריו, "השקות חדשות לפנינו, המפעלים שבים לפעול בהדרגה ובינואר טבע אף העלתה את מחירי הקופקסון ב-20%. מכאן שהרבעונים הטובים לפנינו!"

נתלי גוטליב, אנליסטים הפארמה של IBI, מסבירה כי הסיפור של החברה ברבעון הוא שהיא "קנתה" את הרווח למניה, בעיקר בזכות שיעור מס נמוך ורכישה חוזרת של מניות.

גוטליב מצפה כי החברה תפרט בשיחת הוועידה אחר הצהריים על התקדמותה בפיתרון בעיות האיכות האחרונות, וכן תסקור את השוק הגנרי בארה"ב ובאירופה. בשורה התחתונה, נותרת גוטליב בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד בעדכון לאחר רכישת ספלון. "מחיר המניה מספק הזדמנות טובה להשיג חשיפה לנייר, וברמות הנוכחיות נותן משקל לאיומים ופחות להזדמנויות", מסכמת גוטליב.

לימור גרובר מפסגות ציינה כי "התוצאות אמנם חלשות אך מבטאות את תרומת הרכישות, כשהפעם תרומת רציופארם להכנסות ולרווחיות קיזזה מהחולשה בארה"ב. על רקע זה מתגברת חשיבות רכישת ספלון, בעיקר בהקשר הסינרגיות הצפויות בהיקף של 500 מיליון דולר". גרובר מוסיפה להעריך כי טבע נסחרת ברמות שפל המבטאות תחזית פסימית במיוחד לגבי העתיד ומותירה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 59 דולר למניה.

אמיר ארגמן מאופנהיימר מציין כי התוצאות של חברת טבע תאמו את ציפיות השוק, כאשר הוא מעריך כי הדוחות הינם הוכחה לעוצמה של המודל העסקי של החברה. "ניתן לראות כי גם ברבעון בו הפעילות הגנרית בארה"ב סבלה המעדר השקות, הצליחה החברה להראות צמיחה וחוזקות שחיפו על החולשה", כותב ארגמן ומוסיף כי "אם ניקח בחשבון את התמחור הנוכחי של החברה יחד עם הצפי לשיפור ניכר במחצית השנייה של השנה, ואת הפוטנציאל הגלום ברכישות של החברה, מניית טבע הנה אטרקטיבית. אין להתעלם כי בדומה לכל חברה גם כאן קיימים סיכונים, אך יש לקחת אותם בפרופורציה ראויה ולא לנפחם יתר על המידה".

נציין כי טבע אשררה הבוקר במועד פרסום הדוחות את התחזיות המוקדמות ל-2011 כולה: הכנסות בטווח שבין 18.5 מיליארד דולר ל-19 מיליארד דולר ורווח למניה בטווח שבין 4.9 דולר לבין 5.2 דולר. זאת אל מול קונצנזוס 20 אנליסטים בוול סטריט צופה מכירות של 18.71 מיליארד דולר ורווח של 5.11 דולר למניה.

כמו כן, העלתה טבע את הדיבידנד הרבעוני בכ-23% ל-80 אגורות למניה.