מטריקס מקצה לעובדים בכירים אופציות בשווי 10 מיליון שקל

מטריקס מסכמת הרבעון עם גידול של 14% בהכנסות, לעומת ירידה של 9% ברווחים ■ החברה הודיעה על מתן אופציות ל-22 מעובדיה במחיר מוזל לעומת מחיר השוק

חברת שירותי המחשוב מטריקס , מקבוצת פורמולה מערכות, פותחת את שנת 2011 עם דוח מעורב: מצד אחד המכירות מטפסות, אך מצד שני הרווחיות ברבעון נפגעה במושגים אליהם רגילים משקיעי החברה. מטריקס דיווחה על גידול של 14% בהכנסות לסך של 422 מיליון שקל, ובהשוואה לרבעון הקודם מדובר בגידול של כ-2%. הרווחיות הגולמית עמדה ברבעון הראשון על 18.2% מהמכירות, לעומת שיעור מייצג של 19.5% בשנתיים האחרונות.

לפער בין שני הפרמטרים אחראי מגזר השיווק והטמעת מוצרי התוכנה של מטריקס, שרשם קפיצה של 42% בהכנסות, אך מנגד "כתוצאה מעסקאות חד פעמיות" ירדה הרווחיות הגולמית בסגמנט זה ל-9.3% בלבד, לעומת 10%-12% בדרך כלל.

בשורה התחתונה הסתכם הרווח הנקי של מטריקס ב-22 מיליון שקל, ירידה של 9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בקופת החברה היו בסוף הרבעון 256 מיליון שקל, ומדוח תזרים המזומנים עולה כי מטריקס הוציאה 7.2 מיליון שקל על רכישת השליטה (75%) בחברת מצ'פוינט, כחלק מסדרת רכישות שביצעה לאחרונה.

במקביל, מדווחת היום מטריקס על הטבת אופציות ל-22 מעובדיה במחיר מימוש המגלם הנחה לעומת מחיר השוק ("בתוך הכסף"). מימוש מלא של האופציות למניות החברה יקנה 3.1% מהון המניות. השווי הכלכלי של ההטבה על פי מודל בלק אנד שולס עומד על 10 מיליון שקל.