הקטר הגרמני: כלכלת גרמניה צמחה ב-1.5% ברבעון הראשון

אנליסטים ציפו לצמיחה של 0.9% בלבד ■ כלכלן: "השמיים כחולים; גרמניה תצמח השנה ב-3%" ■ גם בצרפת פורסמו נתוני צמיחה טובים מהצפוי

כלכלת גרמניה צמחה ב-1.5% ברבעון הראשון של השנה, מעבר לתחזיות המוקדמות, על רקע גידול בייצוא ובצריכה הפרטית בגרמניה. כך על פי נתונים שפורסמו היום (ו') בגרמניה. הכלכלה הגדולה באירופה צמחה ב-1.5% לעומת הרבעון הרביעי, אז היא צמחה ב-0.4%.

כלכלנים בגרמניה ציפו לצמיחה מתונה יותר של 0.9% בלבד ברבעון הראשון, כך שהנתון שפורסם היום מהווה הפתעה חיובית. גם הצמיחה בצרפת הייתה מעל התחזיות ברבעון הראשון; המשק הצרפתי צמח ב-1% בעוד שאנליסטים ציפו לצמיחה של 0.6%. צרפת היא הכלכלה השנייה בגודלה באיחוד האירופי.

הצמיחה החזקה בגרמניה מוסיפה עוד לחץ על הבנק המרכזי האירופי להעלות את הריבית, למרות שהדבר עלול להזיק למדינות הפריפריה עמוסות החובות כגון יוון ופורטוגל. האבטלה בגרמניה נמצאת בשפל של 19 שנה - 7.1% בלבד - מה שמסייע להגדיל את הצריכה הפרטית, וממשלת גרמניה צופה השנה צמיחה של 2.6% לאחר השיא בשנה שעברה - 3.6%. מטבע האירו מגיב לנתון בעלייה מול הדולר, לרמה של 1.426 דולרים לאירו.

"אלה נתונים פנטסטיים", אמר לסוכנות בלומברג הכלכלן אלכסנדר קרוגר מבית ההשקעות Bankhaus Lampe שבדיסלדורף. "אנו צופים צמיחה של 3% בגרמניה השנה. השמיים כחולים עבור כלכלת גרמניה".

מנתוני צמיחה נוספים שפורסמו היום באירופה עולה כי כלכלת ספרד צמחה ב-0.3% ברבעון הראשון לאחר צמיחה של 0.2% ברבעון הרביעי. הבנק המרכזי של ספרד ציפה לצמיחה של 0.2% ברבעון הראשון. בסך הכל צמחה כלכלת גוש האירו, המונה 17 מדינות, ב-0.8% ברבעון הראשון.