לבייב: הבעיה בישראל היא שכל אחד רוצה לקנות דירה

לבייב: "בחו"ל המנטליות היא להשכיר, אבל בארץ כל אחד רוצה דירה ויש גם מיליוני יהודים בחו"ל שרוצים דירה" ■ "אני לא רואה סיכון גדול שמחירי הדירות יתמוטטו; הבנקים זהירים"

"התרבות שלנו היא שכל אחד צריך שתהיה לו דירה משלו ושלא יזרוק סתם כסף על שכר דירה, לאורך זמן המחירים רק עולים. אני לא חושב שיש כאן בארץ חברה יזמית שמרוויחה יותר מ-5%. אז כשמדברים על בועה אני לא יודע איפה היא? הקבלן והיזם כמעט לא מרוויחים, כי המרווחים מאוד נמוכים", כך אמר היום (ב') לב לבייב, הבעלים של קבוצת אפריקה ישראל, בוועידת הנדל"ן של "כלכליסט" בת"א.

לדבריו, "המרוויחה הגדולה היא המדינה והאנשים שקונים את הדירה. בחו"ל המנטליות היא להשכיר, אבל בארץ כל אחד רוצה דירה ויש גם מיליוני יהודים בחו"ל שרוצים דירה. כך שבגדול אני לא רואה סיכון גדול מכך שמחירי הדירות יכולים להתמוטט. הבנקים בארץ מאוד מאוד זהירים ובודקים כל אחד היטב".

לבייב הוסיף עוד, כי "שר השיכון אטיאס עושה עבודה טובה אבל אם ראש הממשלה לא יכנס את כולם עד שיצא עשן לבן כנראה שלא יהיה פתרון. היום כל קונה מגיע עם שני עורכי דין והם מחפשים עוד להרוויח מהדירה, אז איפה הרווח של היזם? נתניהו חייב לקבל החלטה אמיצה ולהגיד - מספיק. היזמים הם הפגיעים ביותר בכל העסק הזה אבל אנחנו לא נתפשר על האיכות שלנו למרות המרווח הנמוך מאוד".

לבייב הסכים עם דברי השר אטיאס ואמר שיש לסבסד משכנתאות בפריפריה ולעודד את הזוגות הצעירים כי "זו מצווה גדולה להקים משפחה בארץ. אני מצטרף ליוזמה של שר השיכון לעודד את הצעירים, אפשר לסבסד 70% מהמשכנתא. הפתרון נמצא, יש אינסוף רעיונות והכדור נמצא במגרשו של ראש הממשלה - אני מקווה שהוא יהיה אמיץ לקבל החלטות נכונות".