ביוליין נכנסת לפרויקט חדש המיועד לטיפול ממוקד בסרטן

בשונה מטיפולים כימותרפיים, הפרויקט החדש הינו גישה חדשנית ומבטיחה לפיתוח תרופות להפרעת גדילה של תאים סרטניים באמצעות חסימה ספציפית של מולקולות מטרה

ביוליין, העוסקת בפיתוח תרופות, הודיעה היום (ג') לבורסה על כניסת פרויקט חדש לפורטפוליו המוצרים שמפתחת החברה, BL-7030, המיועד לטיפול ממוקד בסרטן (Targeted Cancer Therapy).

BL-7030 הינו מולקולה לטיפול חדשני וממוקד בסרטן. המולקולה מורכבת מ-RNA דו-גדילי בעל קישור ספציפי לקולטן התאי, המתבטא בעודף בגידולים סרטניים מסוגים שונים. כמו כן, BL-7030 מורכב מאלמנטים ייחודיים נוספים המאפשרים חדירה יעילה לתאים הסרטניים והריגתם בצורה יעילה.

בשונה מטיפולים כימותרפיים, הפועלים לעצירה לא ספציפית של חלוקת תאים נורמאליים וסרטניים כאחד המאופיינים בתופעות לוואי קשות, Targeted Cancer Therapy הינה גישה חדשנית ומבטיחה לפיתוח תרופות להפרעת גדילה של תאים סרטניים, באמצעות חסימה ספציפית של מולקולות מטרה האחראיות להתפתחות גידולים סרטניים. גישה זו יעילה יותר מטיפולים קיימים ומפחיתה את תופעות הלוואי כתוצאה מפגיעה ספציפית בתאים סרטניים ושמירה על תאי גוף נורמאליים.

ד"ר כנרת סויצקי, מנכ"לית ביוליין, מסרה: "BL-7030 הינו הפרויקט השלישי אשר נכנס לפורטפוליו של ביוליין מאז תחילת 2011, הכולל כעת 13 פרויקטים. ל-BL-7030 פוטנציאל רב כטיפול ממוקד לסרטן. בד בבד, אנו ממשיכים בקידום ופיתוח שאר הפרויקטים בפורטפוליו המצויים בשלבי פיתוח קליניים ופרה-קליניים, המיועדים למגוון התוויות רפואיות ובכללן מחלות של מערכת העצבים המרכזית, סרטן, מחלות זיהומיות, מחלות לב ומחלות אוטואימוניות. כמו כן, אנו בוחנים כל העת פרויקטים בעלי פוטנציאל התאמה למודל העסקי שלנו".