היפנים סוגרים פערים: דגמי הטלפונים של קיץ 2011

בליין של דגמי הטלפונים של קיץ 2011, יש סלולרי שכולל מעבד של אינטל ו"חלונות 7", הסמארטפון הדק בעולם וגם טלפון עם יכולות תלת-ממד מתקדמות

פעמיים בשנה מקבלים מיליוני חובבי גאדג'טים ברחבי העולם את הדגדוג המוכר, שקורא להם לנטוש את כל עיסוקיהם ולעלות על טיסה ליפן בידיים מיוזעות שנושאות כרטיס אשראי מוכן לשימוש. זה קורה באביב ובסתיו כשחברת דו-קו-מו, מפעילת הסלולר הגדולה של יפן, חושפת את ליין המכשירים העונתי שלה.

ביפן, טלפון סלולרי הוא הרבה יותר ממכשיר תקשורת. זהו אמצעי בידור, כלי לפיצוי על חסכים חברתיים ופסיכולוגיים ושלוחה בלתי נפרדת של סגנון החיים של המשתמש, של מקום העבודה שלו ושל הסלון הביתי.

הסימביוזה הטוטאלית בין המשתמש היפני לטלפון שלו היא הסיבה שיצרני ענק מקומיים ורציניים דוגמת פנסוניק, קסיו, פוג'יטסו, NEC ושארפ משקיעים הון עתק בפיתוח מכשירים מדהימים למרות תוחלת השוק הקצרה שלהם ועל אף שהם כמעט אינם מיוצאים מחוץ ליפן.

גם השבוע (ב') סיפקה דו-קו-מו למכורים ברחבי העולם סיבה להזיל ריר על המקלדת, כשחשפה היצע של לא פחות מ-24 דגמים מרתקים מתוצרת שלל יצרנים מקומיים. הליין הנוכחי נשלט, כצפוי, על-ידי הסמארטפונים.

היצרנים היפנים אמנם נכנסו לפלח הזה באיחור לא אופייני, שאיפשר לאפל וליצרנים קוריאנים וטייוואנים לנגוס נתח לא מבוטל משוק המכשירים של יפן. אבל, אם לשפוט על-פי המכשירים החדשים, הם סוגרים את הפער במהירות מסחררת ומצעידים תוך כדי כך את הז'אנר קדימה.

סלולרי ונטבוק במכשיר אחד

ניקח, למשל, את דגם F-07 של פוגי'טסו. ממבט חיצוני הוא נראה כמו עוד סמארטפון עם מסך מגע איכותי בגודל 4 אינץ', מקלדת בתצורת סליידר וממדים סבירים. אפשר להפעיל אותו כמו כל טלפון מגע מקובל, והוא כולל את מערכת ההפעלה סימביאן של נוקיה ותמיכה ברשתות GSM.

אבל מאחורי החזות התמימה מסתיר הכלי שתי הפתעות: הראשונה היא שימוש במעבד Atom של אינטל ומהירות מעבד של 1.2 ג'יגה הרץ. ההפתעה השנייה היא מערכת ההפעלה השולחנית "חלונות 7". מדובר בגרסה המלאה של "חלונות" ולא בגרסה הסלולרית (ווינדוס פון 7), מה שכולל תמיכה בכל היישומים כולל חבילת אופיס מלאה ורישיון שימוש לשנתיים.

המשתמש יכול לעבור בין שתי מערכות ההפעלה - הטלפונית והממוחשבת - בהינף מתג, אם כי כשהסוללה עומדת להיגמר חוזר המכשיר אוטומטית למערכת סימביאן הסלולרית.

כדי להמחיש את הפוטנציאל, מספקת החברה עם הטלפון "עריסה", שכוללת יציאות USB ו-HDMI ומקור הטענה, ומאפשרת להפוך את הטלפון לנטבוק מלא לכל דבר. במפרט ניתן למצוא גם זיכרון SSD מכובד, זיכרון RAM בנפח 1 ג'יגה, WiFi מהיר ותמיכה בווידיאו באיכות HD מלאה, כולל אפשרות עריכה על המסך.

פוג'יטסו טרם סיפקה הצצה לקרביים של המכשיר ולפיכך, אנחנו לא יודעים איך היא הצליחה לטפל בסוגיית הקירור של מעבד ה-Atom או איך הצליחה לייצר סוללה קטנה, שתתמוך גם בדרישות עיבוד של נטבוק וגם של טלפון. שאלה מהותית לא פחות היא איך הצליחה החברה לדחוס את כל המפרט הטכני המכובד הזה לתוך מארז ששוקל רק 218 גרם.

מדברים ב-3 ממדים

גם בתחום הבידור לקחו היפנים את הסמארטפונים צעד קדימה. שארפ, למשל, הציגה את דגם SH-12, ששייך רשמית למשפחת אביזרי הבידור AQUOS. הטלפון כולל מסך 4.2 אינץ' בטכנולוגיה חדשה (ASVP), שאמורה לספק איכות צפייה טלוויזיונית והוא מצויד במעבד מבית קוואלקום עם מהירות של 1.4 ג'יגה הרץ. כמו כן, מגיע המכשיר עם זיכרון פנימי בנפח של 2 ג'יגה.

אבל הגימיק העיקרי שלו הוא צמד מצלמות מסונכרנות לצילום תלת-ממדי, שמאפשרות לצלם גם תמונות סטילס איכותיות וגם וידיאו בתלת-ממד, בתנועה מלאה ובאיכות HD. את כל התוצרת התלת-ממדית אפשר להציג על המסך ללא צורך בהצטיידות במשקפיים מיוחדות.

שארפ, אגב, היא זו שמספקת לנינטנדו את מסכי התלת-ממד לקונסולה הניידת שלה, כך שאפשר לראות בטלפון החדש מעין שלוחה טלפונית מתוחכמת של ה-3DS החדש, כולל אפשרות להרצת משחקים בתלת-ממד.

שארפ הציגה סמארטפון נוסף, שייצא לשוק ביוני השנה, והוא מציע יכולת הטענה אלחוטית של הסוללה - לראשונה בטלפון חכם סדרתי. את הטעינה יהיה ניתן לבצע באמצעות הנחת הטלפון על משטח טעינה שיסופק על-ידי החברה.

חברת NEC העדיפה להתמקד בתחום המזעור - תחביב ידוע של היפנים - והציגה את הסמארטפון הדק ביותר בעולם תוך כדי שהיא מדיחה מהתואר את LG, שהחזיקה בו עד כה. עובי המכשיר החדש עומד על 7.9 מ"מ בלבד ומשקלו כ-124 גרם, אבל זה לא מפריע לו להציע ביצועי אנדרואיד מלאים (גרסה 2.3), תקשורת NFC אלחוטית עבור פיצ'רים של ארנק אלקטרוני וכמובן מקלט לשידורי טלוויזיה דיגיטליים, שהכרחי כמעט בפלח הזה ביפן.

ביפן יש עדיין לא מעט משתמשים ששומרים על נאמנות לתצורת ה"צדפה" המתקפלת ודו-קו-מו לא מקפחת גם אותם. סדרת ה-PRIME שלה מציעה מסכים רחבים (3.4 אינץ') עם תמיכה בתצוגת תלת-ממד; מצלמות סטילס ברזולוציה מרשימה של 16.1 מגה פיקסל; צילום וידיאו באיכות HD מלאה (p1080) בכל הדגמים ועמידות למים וחול. פנסוניק אף הגדילה לעשות והציגה דגם, שמצויד - לראשונה בתעשייה - במייצב תמונה אופטי, שמאפשר לייצר תמונות איכותיות תוך כדי תנועה. עם היצע מגוון ומתקדם כזה, אם מישהו נוסע ליפן בקרוב, שיתקשר אלינו בבקשה.