גזית גלוב עברה להפסד עקב 60% זינוק בהוצאות המימון

החברה הפסידה 17 מיליון שקל למרות שיפור בהכנסות, ברווח התפעולי וברווח הגולמי - וזאת בשל שערוך של נגזרים פיננסיים ■ ה-FFO עלה ב-5% ל-89 מיליון שקל

17 מיליון שקל - זהו ההפסד שרשמה חברת הנדל"ן גזית גלוב ברבעון הראשון של השנה, לעומת רווח של 218 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. למרות הגידול בהכנסות וברווח הגולמי והתפעולי, גזית גלוב רשמה הפסד בשורה התחתונה בשל זינוק בהוצאות המימון, שנבע בעיקר משערוך מכשירים נגזרים פיננסיים (בעיקר עסקאות SWAP).

כאמור, ההפסד בשורה התחתונה הינו חשבונאי בעיקרו; בשורה העליונה, גזית גלוב רשמה צמיחה של 11% בהכנסות לרמה של 1.26 מיליארד שקל. ה-FFO (רווח מפעולות שוטפות) של החברה, שהוא אחד הנתונים החשובים ביותר עבור חברות נדל"ן מניב, הסתכם ב-89 מיליון שקל לעומת 85 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים של "גלובס" ופסגות, האנליסט הבודד שהשתתף בסקר על גזית גלוב חזה רווח FFO של 90 מיליון שקל, לצד הכנסות של 1.4 מיליארד שקל. (לעמוד קונצנזוס התחזיות של גזית גלוב - לחצו כאן)

הרווח הגולמי של גזית גלוב עלה ב-13% ל-838 מיליון שקל והרווח התפעולי זינק ב-55% ל-857 מיליון שקל. אך זינוק של 60% בהוצאות המימון לרמה של 591 מיליון שקל, פגע כאמור בשורת הרווח הנקי של גזית גלוב.

מהדוח עולה עוד כי תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-342 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת 88 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור תפוסת הנכסים נותר ללא שינוי ברמה של 93.9% וההון העצמי של החברה עלה ל-6 מיליארד שקל מ-5.9 מיליארד שקל בסוף 2010.

גזית גלוב השקיעה סכום שיא של 3.45 מיליארד שקל ברבעון הראשון ותחלק 60 מיליון שקל כדיבידנד. המנכ"ל רוני סופר מסר בתגובה כי "המשכנו במהלך הרבעון את מומנטום הצמיחה החזק עם השקעות בכל הקבוצה של למעלה מ-3.4 מיליארד שקל ברכישות, פיתוח ופיתוח מחדש. סימני היציבות בשוקי הנדל"ן הבינלאומיים בהם אנו פועלים אפשרו לנו לנצל הזדמנויות להרחבת הפלטפורמה הגלובאלית תוך המשך התמקדות בנכסים מסוג A וביסוס יתרון הגודל ברוב אזורי הפעילות של החברה במקביל".