שטייניץ: "אנו שוקלים צעדי מיסוי נוספים בשוק הנדל"ן"

שר האוצר שטייניץ: מאותת ליצחק תשובה: "אם לא תהיה התקדמות במו"מ על חוזה הגז עם חברת החשמל - נטפל בסוגיה" ■ על שביתת הרופאים: "לא עושים מאבק שכר על גבי חולים וחלשים"

שר האוצר יובל שטייניץ שוקל להעלות את מס השבח לדירות להשקעה על מנת לצנן את שוק הנדל"ן.

שטייניץ אמר היום בוועדת הכספים של הכנסת, כי "הצלחנו להגדיל את הבנייה בכ-30%. השנה צפויה בנייה של יותר מ-40 אלף יחידות דיור". הוא ציין עוד כי במשרד האוצר "שוקלים צעדים רגולטורים במישור המסים", לאחר הצעדים שננקטו בתחילת השנה (פטור זמני ממס שבח ומיסוי רכישת דירות להשקעה).

שטייניץ התייחס גם להיחלשות הדולר ואמר כי "חולשת הדולר מדאיגה אותנו כי היא פוגעת בתחרותיות היצוא. המשבר עוד לא לגמרי נגמר; זה מאיים עלינו. אמרנו שחלק מהמשימה שלנו היא להעביר חלק מהיצוא למדינות מתפתחות באסיה ובדרום אמריקה. אנו רואים שזה קורה. יש קפיצה ביצוא למדינות הללו. לפי הקצב הזה, בעוד שנתיים או שלוש, נגיע ליצוא של כמחצית היצוא למה שמכונה שאר העולם (לא ארה''ב ואירופה)".

שטייניץ דיבר גם על שוק הנדל"ן ואמר שקצב התחלות הבנייה ימשיך לגדול: כאשר נדרש גם לשביתת הרופאים המתמשכת אמר שטייניץ: "אנו מנהלים יחסי העבודה באחריות. הצלחנו להגיע להסכמים טובים בלי שביתה, כמו עם ההסתדרות לפני 7-8 חודשים. הגענו להסכם עם העובדים הסוציאליים והלכנו לקראתם כברת דרך. אנו קרובים להסכמה עם המורים העל-יסודיים, גם בלי שביתות. גם במינהל מקרקעי ישראל. הכל ללא עימותים וללא התלהמות. האוצר הוכיח שהוא יודע להגיע להסכמים.

"אין טעם ואין סיבה לשביתה על גבם של החולים. אנו לא יכולים להסכים לדרישות של מיליארדים. אנו מוכנים לתקן, אבל אם לא נגיע להסכמים יש מנגנון של בוררות. למה לעשות את זה על גבם של החולים? לא עושים מאבק שכר על גבי חולים וחלשים".

האוצר יתערב בחוזי הגז?

בהתייחסו לשיא במחיר הדלק אמר שטייניץ בקצרה: "אני מניח שכבר בחודש הבא כבר נראה עדכון כלפי מטה במחירי הדלק", הן בשל ירידת מחירי הנפט בעולם והיחלשות הדולר מול השקל בחודש האחרון.

כאשר נשאל לסוגיית המו"מ בין שותפויות הגז הישראליות לחברת החשמל, על רקע דרישת קבוצת דלק להקפיץ את מחירי הגז בחוזים החדשים בעשרות אחוזים, שטייניץ אמר שאם תוך מספר שבועות לא יגיעו הצדדים להסכמות, הממשלה תתערב. "אם נראה שהדברים לא מסתדרים בצורה סבירה, נכין טיפול משלנו לסוגיה", אמר שטייניץ.

שר האוצר החמיא גם לראש אגף התקציבים היוצא, אודי ניסן, ואמר כי מדובר בעדות לכך שהאוצר מגייס את "הטובים ביותר למען עם ישראל".

"הוא עשה עבודה יוצאת מן הכלל ותרם תרומה יוצאת מן הכלל לכלכלת ישראל", אמר שטייניץ על ניסן. "הוא שילוב מנצח בין תיאורטיקן מבריק יחד עם יכולת מעשית מרשימה ויכולת להבין ולהידבר עם בני אדם. הוא היה הכוח המניע ברפורמה בהשכלה הגבוהה, תרם רבות להעלאת גיל הפרישה בצה''ל ותוכנית ההיי-טק ובחוק לעידוד השקעות הון. התלונה היחידה שהיה לי כלפיו היא שרציתי שהוא יופיע יותר בתקשורת".