אפקט הצונאמי: סוני היפנית צופה הפסד של 3.2 מיליארד ד'

ההפסד ב-2011 הפיסקלית הוא הגדול ביותר ב-16 השנה האחרונות של סוני, וההפסד השני הגדול ביותר בהיסטוריה של חברות הטכנולוגיה היפניות ■ רוב ההפסד - הפרשה חד פעמית

רעידת האדמה והצונאמי ביפן באים לידי ביטוי בכלכלה של החברות היפניות - ובגדול. חברת סוני היא היצרנית היפנית האחרונה לדווח על ההשלכות של האסון על תוצאותיה הכספיות, ולפי הנתונים ההשפעה היתה מכרעת.

סוני דיווחה היום (ב') על תוצאות כספיות ראשוניות לשנה הפיסקלית שהסתיימה בסוף מארס, מהן עולה כי החברה צופה הפסד ענק של 3.2 מיליארד דולר - ההפסד הגדול ביותר ב-16 השנה האחרונות של סוני, וההפסד השני הגדול ביותר בהיסטוריה של חברות הטכנולוגיה היפניות. בתחזיות המוקדמות סוני צפתה כי תפסיד "רק" כ-900 מיליון דולר. התוצאות הסופיות יפורסמו ביום חמישי.

כ-9 מפעלים של סוני נפגעו מרעידת האדמה והצונאמי ביפן, מה שפגע גם בשרשרת הייצור והאספקה של החברה, בהמשך לפגיעה הקשה בצריכה הפרטית של יפן בכלל. בנוסף, התקפות האקרים על מאגריה של סוני הובילו להשבתה של רשת הסוניפלייסטיישן ופגעו גם בתחזית לרבעונים הבאים.

רוב ההפסד מיוחס להפרשה חד-פעמית ענקית בהיקף כ-4.4 מיליארד דולר, שהחברה ביצעה לאור אי-הוודאות של החברה לביצועיה בעתיד. החברה הותירה בעינן את התחזיות לרווח התפעולי השנתי ב-2011 ב-2.4 מיליארד דולר.