רני צים מבקש לגייס 50 מיליון שקל לפעילות הנדל"ן

אשתקד שוערך שווי הנכסים של חברת רני צים מרכזי קניות, המשמשים בחלקם את רשת כמעט חינם של האחים צים, לשווי של כ-95 מיליון שקל

לפני כתשעה חודשים השלימו האחים רני ועדי צים גיוס של 50 מיליון שקל בבורסה, באמצעות הנפקת פעילות רשת המזון שבבעלותם, מחסני כמעט חינם (צים שיווק). בעקבות ההנפקה המוצלחת, שהניבה מאז למשקיעים בה רווח של כ-40%, חוזר כעת רני, הצעיר בין השניים, לגייס בבורסה, והפעם כיזם נדל"ן.

כוונותיו של צים להנפיק את פעילות הנדל"ן נחשפו בראיון עימו שפורסם ב"גלובס" בתחילת החודש.

חברת רני צים מרכזי קניות הגישה היום טיוטת תשקיף לגיוס אג"ח בהיקף דומה של 50 מיליון שקל, לפעילות הנדל"ן שלו, רני צים מרכזי קניות, הכוללת ארבעה מרכזי מסחר שנמצאים בהקמה בבית שאן, ערד, מעלות ונתיבות.

המרכז בנתיבות, שבו מחזיק צים יחד עם שותפים, מתוכנן להיפתח עוד החודש, ויתר הפרויקטים ייפתחו עד סוף 2012. מניות החברות הבנות המחזיקות במרכזים המסחריים, ישועבדו עבור מחזיקי האג"ח. חברת החיתום המלווה את ההנפקה היא רוסאריו.

גיוס האג"ח מתבצע לאחר שבסוף 2009 הפרידו האחים צים את החזקותיהם המשותפות בנדל"ן, כפי שנחשף ב"גלובס", כמהלך לסידור והפרדת פעילות השיווק והנדל"ן טרם הנפקתה של רשת כמעט חינם. במסגרת זו חילקה כמעט חינם לבעלי השליטה דיבידנד שמן של 50 מיליון שקל, שסייע לרני לרכוש את פעילות הנדל"ן מהחברות הפרטיות המשותפות של האחים, בהשקעה של כ-27 מיליון שקל.

מתמודד גם במכרז להפרטת נמל אילת

למרות שהקמת הפרויקטים טרם נסתיימה, אלו כבר שוערכו ברווח של כ-55 מיליון שקל אשתקד, לשווי של כ-95 מיליון שקל, ואת 2010 סיכמה רני צים מרכזי קניות עם רווח נקי של 5.1 מיליון שקל. סך שטחי ההשכרה במרכזים יעמוד על כ-40 אלף מ"ר. שלושה מהם יהיו פתוחים (פאואר סנטרס), ואחד סגור. בשלב זה נחתמו חוזים לכ-48% מהשטחים בהם.

רשת כמעט חינם מהווה שוכרת עוגן במרכזים, וחתומה על חוזי שכירות של כ-21% מסך שטחי ההשכרה בהם (כ-8.5 אלף מ"ר), הצפויים להניב לחברת הנדל"ן של צים הכנסה שנתית של 5.7 מיליון שקל - כ-16% מסך ההכנסות הצפויות באותם פרויקטים. בנוסף, החברה חתמה על הסכמים לרכישת זכויות בקרקע באזור התעשייה החדש בכפר סבא ובמושב שתולים הסמוך לאשדוד, ומתכננת להקים גם שם מרכזי מסחר פתוחים.

עלות השכר של רני צים כיו"ר חברת הנדל"ן שלו ב-2010 עמדה על 1.5 מיליון שקל, ועלות השכר של מנכ"ל החברה, צבי רושו, עמדה על 574 אלף שקל עבור 70% משרה. בתפקידו כמנהל משותף של אגף הסחר והשיווק של כמעט חינם ב-2010 נהנה צים משכר של 2.4 מיליון שקל. סכום כסף משמעותי נוסף זרם לכיסו בתחילת החודש, כשמכר יחד עם אחיו כ-10% ממניות כמעט חינם תמורת 47.4 מיליון שקל.

צים, מסתבר, אינו מתכוון לעצור כאן. אתמול נודע כי הוא אחד המתמודדים במכרז להפרטת נמל אילת. בנובמבר האחרון אמר צים בראיון ל"גלובס": "ב-10 השנים הקרובות אנו שואפים להכפיל את מספר המרכזים המסחריים שלנו ל-16. החזון שלנו הוא להיות שחקן מוביל ודומיננטי בתחום מרכזי הקניות והמסחר, ואולי אפילו במגורים".