"וול סטריט ג'ורנל": אובמה נשיא אנטי-ישראלי; יגרום מלחמה

ברט סטפנס, הכתב לענייני חוץ של "וול סטריט ג'ורנל", בטור דעה: "אובמה הביא לכדי אמנות את המונח חוצפה" ■ "כשהוא מארח מנהיגים מוסלמים הוא יודע להפגין קבלת-פנים ראויה"

"תגידו מה שתגידו על יחסו של נשיא ארה"ב ברק אובמה לישראל, או על הקשרים שלו עם יהודי ארה"ב - מה שבטוח הוא שאובמה הביא לכדי אמנות את המונח הישראלי 'חוצפה'", כך כותב היום (ג') ברט סטפנס, הכתב לענייני חוץ של הוול סטריט ג'ורנל, בטור דעה שפורסם באתר תחת הכותרת "נשיא אנטי-ישראלי".

סטפנס מזכיר את נאום אובמה ביום שישי האחרון בסטייט דיפרטמנט, בו לדברי הכותב, אובמה ויתר על הידידות עם ישראל ואמר לישראל את "האמת" - עליה לפעול בכל מרצה כדי להשיג שלום בהתבסס על קווי 1967, וכי הסטטוס-קוו בלתי מתקבל. "לא בכל יום נשיא אמריקני עושה 'שמיכה' לראש ממשלה ישראלי יום לפני שהוא בא להתארח בביתו", אומר סטפנס.

"עם זאת, אני לא מתפלא. בשנה שעברה, עת ביקר הדאלי לאמה בבית הלבן, אובמה דאג 'להכיר לו פנים' בזה שהיציאה שלו מהבית היתה בדלת האחורית, איפה שעורמים את הזבל", הוסיף סטפנס. "כשאובמה מקבל לביתו מנהיגים מוסלמים הוא יודע איך להפגין קבלת פנים ראויה - הוא חלק המבורגרים עם מדבדב, קד קידה בפני עבדאללה ובירך 'מולה' איסלאמי בברכת שנה מוסלמית טובה".

לפי סטפנס, אותו רעיון הוצג בנאומו של אובמה השבוע באייפ"ק."חצי נאום היה 'תרופת הרגעה' מתמשכת על הידידות של אובמה וישראל. החצי השני היה רטוריקה של הטעייה ואחיזת עיניים. אף נשיא אמריקני קודם לא הזכיר בכלל את קווי 67'. לא לחינם המהלך הוגדר כנקודת מפנה משמעותית - ואני מקווה שאובמה ידע מה הוא עושה", כתב סטפנס.

"ב-2009 שרת החוץ הילרי קלינטון דיברה על קווי 67' בהקשר של 'היעד הפלסטיני', עכשיו זה גם היעד של אובמה - גם אם הוא טוען שלא התכוון לכך ולא מה שהוא אמר, וגם אם הוא טוען ששלום לא ניתן לכפות", לדברי סטפנס.

"אובמה קיבל מחיאות כפיים כשאמר בנאום שהוא ייראה בפלסטינים אחראיים על כל מעשה טרור שיבוצע, אבל האם הוא יכול לספק ולו דוגמא אחת מתי עשה זאת בעבר - ולא דרך הודעה לעיתונות? אני לא יכול", כתב סטפנס.

"נשיא אמריקני פרו-ישראלי היה מודיע לפלסטינים שלא יקבלו את זכות השיבה, הוא היה לוקח את הרפורמה בדעה של הפלסטינים על ישראל כחלק מרכזי של מאמציו לקידום השלום במזה"ת, והכי חשוב - אם אובמה באמת היה ידיד של ישראל הוא היה מטיל סנקציות חמורות על ההצטרפות של חמאס לרשות הפלסטינית. אבל, אובמה לדעתי הוא לא ידיד אמיתי של ישראל והנוסחה שהציג השבוע היא נוסחה למלחמה ולא לשלום, והוא ינסה להשיג אותה בקדנציה השנייה שלו - אם תהיה".