מכרו לאיראן? סנקציות על חברת הספנות של האחים עופר

הסיבה: החברה, ביחד עם עוד 6 חברות זרות, סייעו לסקטור האנרגיה האיראני ■ דובר אחים עופר בישראל: "אנו מעולם לא מכרנו אוניות לאיראן"

מכה לחברת הספנות של האחים עופר. מחלקת המדינה של הממשל האמריקני, בראשות הילארי קלינטון, הטילה סנקציות על 7 חברות זרות, ביניהן החברה של האחים עופר.

הסיבה- החברות סייעו לסקטור האנרגיה האירני בניגוד ותוך הפרה של הסנקציות שהטיל המימשל על איראן. בהודעת המימשל נאמר כי "זו הפעם הראשונה שמוטלות סנקציות בתחום של זיקוק נפט. על ידי הטלת הסנקציות נשלח מסר ברור לחברות מסביב לעולם: אלה שממשיכות לתמוך בסקטור האנרגיה האיראני ולעזור לאיראן להמנע מהסנקציות שהוטלו עליה יענשו ויעמדו מול ההשלכות של מעשיהם".

בין השאר מואשמות החברות כי היו מעורבות בעסקה בחודש ספטמבר 2010 במסגרתה מכרו ספינה במחיר של 8.65 מיליון דולר לחברת הספנות האיראנית IRISL.

במסגרת הענישה נאסר על החברות הזרות וביניהן גם החברה של האחים עופר לקבל מימון מהבנק ליצוא ויבוא בארה"ב, לקחת הלוואות של יותר מ-10 מיליון דולר ממוסדות פיננסים בארה"ב, או לקבל רישיונות יצוא בארה"ב.

דובר אחים עופר בישראל מסר בתגובה כי "אנו מעולם לא מכרנו אוניות לאיראן. הגורמים הרשמיים והמוסמכים של מדינת ישראל יאשרו את דברנו במלואם".