יחימוביץ' לא ממתינה: "תאוות הבצע מעל ביטחון המדינה אצל האחים עופר; שערורייה מוסרית ועסקית"

ח"כ יחימוביץ', המתמודדת על ראשות מפלגת העבודה, תוקפת בחריפות את האחים עופר בגין פרשת הפרת הסנקציות על איראן ■ "נדמה שההתעשרות שלהם לעולם לא מספיקה" ■ "שום מערכת יחסי ציבור משומנת לא תמחק את חרפת המכירה לאיראנים"

"מכירת המיכלית לאיראן היא חציית גבול מסוכנת המעידה כי תאוות הבצע גוברת גם על ביטחון המדינה ועל חשיבות הקשרים הדיפלומטיים, העסקיים והביטחוניים עם ארה"ב" - כך הגיבה היום (ה') ח"כ שלי יחימוביץ', המתמודדת על יו"ר מפלגת העבודה, לפרשת הפרת הסנקציות על איראן מצד חברת ספנות שבשליטת האחים עופר.

יחימוביץ', הידועה במתקפותיה החריפות נגד בעלי ההון, לא חוסכת שבטה גם הפעם וטוענת כי "נדמה שההתעשרות העצומה של משפחת עופר, אשר נהנית ברציפות מאוצרות הטבע של המדינה, ממשאביה, מהפרטותיה וממדיניות המיסוי המקלה בישראל - לעולם אינה מספיקה. שום מערכת יחסי ציבור משומנת לא תמחק את חרפת מכירתה של המיכלית של קבוצת עופר לאיראנים".

יחימוביץ' קובעת נחרצות ש"מיכלית התזקיקים 'רפלס פארק' (raffles park) היתה רשומה על שם "קבוצת האחים עופר" שכתובתה רח' רמת ים, הרצליה, וכי המיכלית הייתה בבעלות החברה בשליטת עופר 9 שנים, תוך שהיא נושאת את דגל ליבריה, ובניהולה המסחרי של חברת 'טאנקר פאסיפיק', אשר רשומה בסינגפור, גם היא בבעלותה המלאה של האחים עופר". אותה מיכלית, כידוע, העבירה לטענת האמריקנים סחורות לאיראן.

"תגובת החברה כי היא תורמת עשרות מיליוני שקלים לגופים שונים, ובהם צה"ל, היא צינית מאין כמותה ומעידה כי חלוקת התרומות (אשר ממילא באות ברובן מכיסו של הציבור המושקע בחברות שבשליטתן) לא נועדה אלא ליצור חומת חסינות מפני ביקורת, וכרטיס פתוח להתנהגות מוסרית ועסקית שערורייתית", עוקצת יחימוביץ'.

מוקדם יותר היום קראה התנועה לאיכות השלטון לפתוח בחקירה פלילית נגד האחים עופר בגין הפרשה (לסיפור המלא - לחצו כאן)