פטריק דרהי הגיש את הערבות של מכרז הסלולר

חזי בצלאל צפוי גם כן להגיש את הערבות היום ■ החברות זכו באפריל במכרז למתן תדרים ורישיון למפעילים סלולריים בעלי תשתית ועתידים לפתוח שני מפעילי סלולר נוספים

‎‎החברות הסלולריות שזכו במכרז התדרים מגישות היום (ה') את הערבות שנדרשו לשלם בעקבות זכייתן במכרז.

מירס שבבעלות פטריק דרהי הגישה את הערבות בצהריים, ומרתון מובייל של איש העסקים חזי בצלאל אמורה להגיש את הערבות בהמשך היום. היום הקובע להגשת הערבות יחול מחר (ו') בבוקר, אבל היות שמדובר ביום שישי, הקדימו החברות את ההגשה להיום.

‏בחודש אפריל 2011 , זכו החברות במכרז למתן תדרים ורישיון למפעילים סלולריים בעלי תשתית. הזוכים עתידים להיות שני המפעילים הנוספים בעלי תשתית בתחום תדרי המכרז.

לפי תנאי המכרז, המפעילים החדשים יוכלו להשיק את פעילותם לאחר שיבצעו‏ פריסת רשת סלולרית שתכסה בשלב ראשון 10% מאוכלוסיית מדינת ישראל. לאחר פריסת הרשת כאמור, יוכלו המפעילים החדשים להסתייע ברשתות המפעילים הקיימים לתקופה של עד 7 שנים (עם אפשרות הארכה על-פי אישור עד 3 שנים נוספות) וזאת על-פי מודל של נדידה פנים-ארצית (‏National roaming‏).

על-פי המכרז, ישלם כל אחד מהמפעילים החדשים סכום של עד 705-710 מיליון שקל עבור דמי הרישיון אשר יופחתו בשביעית (כ-14.3%) עבור כל אחוז (1%) נתח שוק שיצברו במגזר הפרטי במהלך 5 שנים מיום מתן הרישיון, כך שבמידה ויגיע מפעיל חדש לנתח שוק של 7% במגזר הפרטי, הוא לא ישלם דמי הרישיון כלל.

להבטחת תשלום דמי הרישיון, התחייבו המפעילים החדשים להמציא ערבות בנקאית לטובת משרד התקשורת בסכום דמי הרישיון המקסימליים. ‏