אין הזדמנות שנייה: חזי בצלאל נפסל ממכרז הסלולר

במקום קבוצת "מרתון" תזכה קבוצת סלקט, שתקים חברת סלולר חדשה ■ אתמול דווח ב"גלובס" כי עפ"י הערכות, אם בצלאל לא יפקיד את הערבות, הסיכוי שתינתן לו ארכה נמוך מאוד

ועדת המכרזים פסלה היום (ב') את חזי בצלאל, שמאבד את הזכייה שלו במכרז להקמת רשת סלולרית. כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", ההחלטה לפסול את בצלאל, נובעת מזה שאי אפשר היה לקבל ממנו אינדיקציות ברורות האם הוא מסוגל להעמיד את הערבות ומתי. בכל מקרה המשמעות היא שבצלאל נפסל ובמקומו זוכה חברת סלקט תקשורת בבעלות מייקל גלפנד ולואיס מייברג.

סלקט תקשורת מקבלת עכשיו 45 יום כדי להציג את הערבות במקומו של חזי בצלאל, ואם היא לא תצליח להעמיד את הערבות הכדור עובר לידי הקבוצה הרביעית במכרז - גולן טלקום.

עבור בצלאל מדובר במכה קשה ביותר שכן הוא כשל כישלון צורב שקשה להבין כיצד איש עסקים כמוהו נפל בצורה כזאת. בצלאל עסק מאז הזכייה בניסיונות להרים את המיזם, גייס מנהלים והחל להתכונן ברצינות להקמת הרשת, אך כשל בדבר החשוב ביותר - להציג את הערבות בסך 710 מיליון שקל עליה התחייב.

הערכות בשוק אומרות שלבצלאל פשוט לא היה את הכסף הדרוש, וכי לקח על עצמו סיכונים שהם מעבר לכוחו. הוא ואנשיו ממשיכים לומר שהבעיה היא לא כספית אלא טכנית, אבל לאור ההתנהלות האחרונה שלו קשה להאמין שרק בעיות טכניות גרמו לעיכובים בהעמדת הערבות וכנראה שבאמת הפרויקט היה גדול עליו.

השאלה הגדולה עכשיו היא האם קבוצת סלקט תהיה רצינית כפי שהיא אומרת ותלך על הפרויקט. הקבוצה נתפסה כחריגה בנוף המתמודדים והיא שמרה על פרופיל מאד נמוך לאורך כל הדרך. כעת החברה תידרש להיחשף ולהציג באמת את יכולותיה, שכן ועדת המכרזים תהיה הרבה יותר קפדנית עכשיו ותעקוב מקרוב ובאדיקות אחר ההיערכות של סלקט להגשת הערבות ותוודא מראש האם היא מוכנה ורצינית כפי שהיא אומרת להרים את המיזם.