זינוק ברווחי אפריקה ישראל: "הקבוצה מוכיחה את יכולתה"

הרווח הנקי זינק ל-50 מיליון שקל ■ ההכנסות עלו ל-1.419 מיליארד שקל ■ איזי כהן: "הקבוצה מוכיחה את יכולתה חרף המשבר העולמי" ■ לבייב הזרים 102 מיליון שקל לחברה

קבוצת אפריקה ישראל דיווחה על רווח נקי של 50 מיליון שקל לעומת 10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, מדובר בגידול של 400%. הכנסות החברה גם כן רשמו עלייה ל-1.419 מיליארד שקל לעומת 1.254 מיליארד שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי עלה ב-151% ל-180.2 מיליון שקל.

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל אמר על הדוחות כי "האסטרטגיה העסקית אותה גיבשה ויישמה הקבוצה, גרמו לחזרתה של הקבוצה לפעילות יזמות, בנייה והשבחה של נכסים המבוססים על מלאי קיים של קרקעות רחב ואיכותי העומד לרשותה בארץ ובעולם. הקבוצה שהשלימה את הביצוע של שני פרויקטים גדולים ומורחבים כדוגמת AFIMall שבמוסקבה וקניון קוטרוצ'ן בבוקרשט, חרף תקופה של משבר עולמי מוכיח את יכולות הקבוצה לפתח פרויקטים אלה המלווים בהתמודדות עם קשיים מרובים".

הרווח משיערוכים הסתכמו ב-52 מיליון שקל, עלייה לעומת הרבעון המקביל שנבעה בעיקר בעדכון הפרשה לירידת ערך מלאי בניינים ומקרקעין בארה"ב. בנוסף, רשמה החברה רווח של 150 מיליון שקל מיזמות נדל"ן, בעוד הרווח מפעילות תעשייה הסתכם ב-55 מיליון שקל. עוד עולה מהדוחות הכספיים כי אפריקה העמיקה את ההפסדים שלה מחברות כלולות ל-14 מיליון שקל.

שווי נכסי הנדל"ן של הקבוצה הסתכמו בכ-16.3 מיליארד שקל, גידול של 4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מתוך נכסי הנדל"ן 22% הוא להשקעה בהקמה, 50% להשקעה, 18% מלאי דירות ו-10% מלאי קרקעות.

כמו כן, 40% מנכסי הנדל"ן של הקבוצה נמצאים ברוסיה, בעיקר במוסקבה, 12% בארה"ב, 30% באירופה ו-18% בישראל.

ההון העצמי של החברה עלה בשיעור מינורי של כ-1% ל-7.945 מיליארד שקל לעומת הרבעון האחרון של 2010.

עוד הודיעה החברה כי השלימה היום גיוס הון של 215 מיליון שקל במסגרתה הזרים בעל השליטה בקבוצה, לב לבייב, 102 מיליון שקל. הנפקת זכויות זו תגדיל את תזרים המזומנים של החברה ב-215 מיליון שקל נוספים.

שי ליפמן מ-IBI הגיב על דוחות החברה: "אפריקה ישראל חוזרת לפרסם דוחות עם תוצאות מבטיחות, מבנה ההון של החברה נראה הרבה יותר טוב ותוצאות החברות הבנות מציגות שיפור, בעיקר החברות בישראל בהובלת אפריקה תעשיות. אחרי הפתיחה של אפימול במוסקבה והיווצרותה של זרוע מניבה משמעותית באפריקה ישראל האיזון שמתקבל בחברות הקבוצה בין פיתוח למניב נראה מעודד יותר".