סאן משקיעה 100 מיליון דולר בהרחבת מפעליה, כולל בתרו

פחות משנה אחרי שזכתה במאבק השליטה על תרו, סאן מקיימת הבטחה ישנה ומשקיעה בהרחבת ושדרוג מתקניה של הראשונה ■ בסאן סירבו לחשוף את חלוקת סכום ההשקעה בתרו

במהלך מאבק השליטה שהתנהל על חברת התרופות הגנריות תרו , אחד הטיעונים נגד העברת השליטה לחברת התרופות ההודית סאן היה, שהיא תסגור את מפעלי הייצור של תרו ותעביר את הפעילות להודו. סאן הכחישה את הטענות, ואמרה שמטרתה הפוכה: הרחבת פעילותה של תרו.

מקיימת את ההבטחה

פחות משנה אחרי שזכתה במאבק השליטה, סאן מקיימת את ההבטחה שלה. החברה ההודית הודיעה לפני מספר ימים, שתשקיע במהלך השנתיים הקרובות כ-100 מיליון דולר (4.5 מיליארד רופיות הודיות) בהרחבת ושדרוג המתקנים הקיימים שלה. בתגובה לשאלת "גלובס", סאן אינה חושפת את חלוקת סכום ההשקעה בתרו, אך מציינת שהסכום כולל השקעה גם בה. תרו פעילה בעיקר בישראל, ארה"ב וקנדה. בישראל יש לה מפעל במפרץ חיפה, וכן משרדים ביקום.

סאן, שנסחרת בשווי של 10.7 מיליארד דולר בבורסה ההודית, מחזיקה כיום בכ-66% ממניות תרו, שנסחרת ברשימת ה-Pink sheets בארה"ב בשווי 767 מיליון דולר. הדוחות הרבעוניים האחרונים שפרסמה סאן, הצביעו על תרומתה של תרו לחברה - כרבע מהרווח הכולל. נזכיר שתרו עדיין אינה מפרסמת דוחות מבוקרים מלאים, בגלל תיקון לאחור של דוחות משנים קודמות.

תרו מתמקדת בייצור ושיווק של תכשירים טופיקליים (קרמים וג'לים למריחה על העור), לצד טבליות, זריקות ומוצרים גנריים נוספים. בספטמבר האחרון בית המשפט העליון בישראל קיבל את טענות סאן, ואיפשר לה לקבל לידיה את מניות משפחות מייסדי תרו, לרבות היו"ר לשעבר ד"ר בארי לויט. בכך הסתיים מאבק שליטה של מספר שנים בתרו.