הרעיון של טרישה: הקמת משרד אוצר באיחוד האירופי

יו"ר ה-ECB: "אירופה צריכה לשקול את חיזוק השליטה המרכזית על המדיניות הכלכלית, אם המאמצים להתמודד עם משבר החובות לא יביאו את התוצאות"

יו"ר ה-ECB, ז'אן קלוד טרישה קרא היום להקמתו של משרד אוצר באיחוד הארופי. "אירופה צריכה לשקול את חיזוק השליטה המרכזית על המדיניות הכלכלית, אם המאמצים להתמודד עם משבר החובות לא יביאו את התוצאות" אמר טרישה בנאום שנשא עם זכייתו בפרס על תרומתו לאיחוד אירופה.

פרט לכינונו של משרד אוצר אירופי הציג טרישה רעיון נוסף לפיו תינתן לרשויות האיחוד האירופי זכות וטו ביחס להוצאות והחלטות מקומיות מהותיות במדינות הגוש. "כצעד ראשון, מוצדק לספק סיוע פיננסי במסגרת תוכנית הבראה חזקה, אך אם המדינה עדיין לא מצליחה להתמודד, אני חושב שכולם יסכימו לכך שהשלב השני צריך להיות שונה".

הדברים נאמרו בעת בה קובעי המדיניות באירופה מתמודדים עם הצורך לעוד חבילת סיוע ליוון, אשר צפויה לכלול הלוואות חדשות, התחייבות לצעדי צנע חדשים וקידום תוכניות ההפרטה, אשר ישנו פוטנציאל שיפוקחו על ידי גורמים חיצוניים.

נציין כי היום אמרה הקנצלרית הגרמנית, מרקל, בנאום שנשאה בסינגפור כי גרמניה דורשת תיאום גבוה יותר בין הגורמים המכתיבים את המדיניות הכלכלית באירופה.