עידן חדש ב"מעריב": נוחי דנקנר השלים את העסקה לרכישת העיתון

דסק"ש השלימה את העסקה לרכישת "מעריב" תמורת 146 מיליון שקל - תחזיק בכ-61% ■ כתוצאה מהשלמת העסקה צפויה "מעריב" להציג ברבעון השני הון עצמי חיובי

חברת דיסקונט השקעות (דסק"ש), מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, מדווחת הערב (ה') לבורסה כי השלימה את העסקה לרכישת השליטה ב"מעריב" , בהשקעה כוללת של 147 מיליון שקל.

במסגרת העסקה רכשה דסק"ש מניות של "מעריב" המעניקות לה אחזקה של כ-61% מהון המניות של החברה. עם השלמת העסקה תחל דסק"ש להציג בדוחותיה הכספיים באופן מלא את הדוחות הכספיים של "מעריב".

במקביל, הכשרת היישוב שבשליטת עופר נמרודי השקיעה כ-52 מיליון שקל בהון "מעריב", ומתוכם 12 מיליון שקל בהזרמת הון חדש והיתרה בהמרת הלוואות בעלים להון, אשר מעניקים לה אחזקה של כ-27% ממניות "מעריב".

במסגרת העסקה הגיעה "מעריב" להבנות עם הבנקים, במסגרתן יימחל לחברה חוב כולל בסך של כ-74 מיליון שקל. כמו כן, בחלק מהבנקים יידחה מועד פירעון יתרת החוב של "מעריב" לעד 36 חודשים, וכן תופחת הריבית.

כתוצאה מהשלמת העסקה צפויה "מעריב" לרשום בדוחותיה הכספיים ברבעון השני רווח בסך של כ-74 מיליון שקל וגידול של כ-250 מיליון שקל בהונה העצמי. כך, החברה תעבור מגירעון בהון העצמי בסך של כ-83 מיליון שקל להון עצמי חיובי.

העסקה מתבצעת בהמשך להסכם שנחתם בין הצדדים ב-24 למארס, במסגרתו התחייבה דסק"ש להשקיע סכום של 120 מיליון שקל במניות "מעריב", מתוכן 20 מיליון שקל כמימון ביניים, במטרה לפתור את המצוקה התזרימית של העיתון. על רקע השלמת העסקה, מסתכמת אחזקתו של זקי רכיב, לשעבר בעל השליטה בעיתון, בפחות מ-5%.

כבר בימים הקרובים יתכנס הדירקטוריון כדי להתוות את אופיו ואת דרכו החדשה של העיתון. בדירקטוריון חברים, בין היתר, נוחי דנקנר, עמי הראל וחיים גבריאלי, כאשר עדיין לא נקבעה זהות יו"ר הדירקטוריון.