רפי גינת: "סמי עופר סיכן עצמו למען ביטחון ישראל"

"אוניות של סמי תרמו תרומה מכרעת לביטחון המדינה", כותב גינת ב"ידיעות אחרונות", "חבל שאסור לפרט יותר מזה"

בסוף השבוע נפטר איל ההון והספנות סמי עופר בגיל 89 ממחלה קשה. בימיו האחרונים של עופר עלתה לכותרות פרשת "עופרגייט", במרכזה החשד לפיה אוניות של חברת "האחים עופר" עגנו באירן, אולם על פרטי הפרשה הוטל איפול, שהגיע לשיאו בהפסקת הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא. אלא שרפי גינת, חברו הטוב של סמי עופר, מאשר הבוקר (א') ב"ידיעות אחרונות": "האוניות של סמי תרמו תרומה מכרעת לביטחון ישראל".

לפני כשבועיים התפוצצה ברעש גדול פרשת המכלית שנמכרה לאירנים, בעקבותיה הטילה ארה"ב עיצומים על החברה של האחים עופר, וכמה ימים לאחר מכן התפרסם כי אוניות בבעלות סמי עופר הובילו סחורה ועגנו בנמלים באירן. תמונותיו של סמי המנוח כיכבו בטלוויזיה ועל דפי העיתונים. השמועות בדבר הפרשה נפוצו לכל עבר, אך עופר היה בשלב מתקדם מדי של המחלה בכדי להבין מה קורה סביבו.

רפי גינת מעיד על עצמו שעופר והוא היו חברים קרובים ב-20 השנים האחרונות. הבוקר הוא כותב בטור מיוחד בעיתון "ידיעות אחרונות" כי "אין לי ידיעה ממשית מי מכר למי ואיך, אבל לסמי אין שום קשר ונגיעה לפרשת המכלית".

"בעניין האוניות שהפליגו לאירן אני דווקא כן יודע בוודאות", אומר גינת ומוסיף: "הרמז הברור של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן חושפים את שידעתי מזמן:האוניות של סמי תרמו לביטחון המדינה, סמי סיכן עצמו ומתאים היה לו לעשות כן".

סמי עופר יובא למנוחות היום בשעה 16:00 בבית העלמין טרומפלדור תל אביב.