בשל הקרינה: בקשה לייצוגית במיליארדי שקלים נגד חברות הסלולר

התובעים: חברות הסלולר לא הזהירו כנדרש את לקוחותיהם לגבי הקרינה הנפלטת משימוש באביזרי סלולר ■ סלקום: איננו יכולים להעריך את סיכויי בקשת התביעה בשלב זה

בקשה לתביעה ייצוגית ב-2.7 מיליארד שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד חברות הסלולר בישראל, בטענה כי החברות מטעות את הלקוחות בנושא הקרינה הנפלטת משימוש באביזרי סלולר. כך עולה מדיווח של סלקום היום (ג') לבורסה.

טענת התובעים היא כי חברות הסלולר מטעות את לקוחותיהן הרוכשים אביזרים לנשיאת מכשירים סלולריים, או שאינן מגלות לאותם לקוחות מידע רלוונטי בדבר סכנות מקרינה הנלוות לשימוש באותם אביזרים. זאת, כביכול, בניגוד להוראות השימוש ולאזהרות של יצרני המכשירים הסלולריים ולהמלצות משרד הבריאות.

בדיקת הסמארטפונים בישראל: מי פולט הכי הרבה קרינה?

בהודעתה לבורסה מציינת סלקום כי חלקה בתביעה הייצוגית - אם אכן תאושר - עומד על כמיליארד שקל. התובעים דורשים סעדים זמניים כדי למנוע מחברות הסלולר למכור את האביזרים האמורים או לחייבן לנקוט אמצעי זהירות הנדרשים, כגון גילוי נאות לגבי הקרינה הנפלטת.

הבקשה לייצוגית מוגשת בעקבות ההודעה שפרסמה הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן לפני שבוע, בה סווגו שדות אלקטרו-מגנטיים בתדרי רדיו כגורמים מסרטנים אפשריים, בהתבסס על סיכון מוגבר לתחלואה בסוג גידול ממאיר מסוים של סרטן מוחי המיוחס לשימוש בטלפונים סלולריים.

"בשלב מקדמי זה אין ביכולתה של סלקום להעריך את סיכוייו של ההליך המשפטי הנ"ל", נכתב בדיווח החברה לבורסה.