יוג'ין קנדל מנסה לגייס את ארה"ב להפחתת התלות בנפט

קנדל: ישראל החלה ב"תהליך של יציאה החוצה וחיפוש של ממשקים ליוזמות דומות בניסיון למקד אותם במטרה הזו"

ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל, מנסה לגייס את תמיכת ארה"ב בתוכנית להפחתת התלות בנפט. במסגרת סבב פגישות שקיים בשבוע שעבר בוושינגטון, הציג קנדל בפני האמריקנים את תוכניתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהתקבלה בממשלה בינואר ומבוססת על פיתוח תחליפי דלק, ובהם דלקים ביולוגיים, סינטטיים, הנעה חשמלית והנעה חסכונית.

האמריקנים, שגם להם תוכנית משלהם בנושא, הביעו התעניינות בתוכנית הישראלית, המבוססת על שיתופי פעולה בינלאומיים.

"האמריקנים רואים את הדברים עין בעין כמונו", אומר קנדל, שמאמין שיש בסיס לשיתוף פעולה בתחום. "יש זהות אינטרסים מוחלטת, מכיוון שהמטרה של התוכנית הישראלית היא הפחתת התלות בארה"ב ובעולם כולו, ולאו דווקא בישראל. חשוב לנו שארה"ב תיישם את הרגולציה הזו כי זה יביא לשינוי בכל העולם. עצם התלות בנפט בתחבורה נובע מכך שהרכב שלנו מסוגל לנסוע על סוג דלק אחד והפיכתו למונע על ידי כמה סוגי דלק, תביא להורדת התלות באופן משמעותי".

לדברי קנדל, ישראל החלה ב"תהליך של יציאה החוצה וחיפוש של ממשקים ליוזמות דומות בניסיון למקד אותם במטרה הזו. נפגשנו עם מספר רב של אנשים, והסברנו שצריך לשים את הפוקוס על הנושא. זה לא שמדיניות אנרגיה כוללת, או שמירה על הסביבה פחות חשובה, אבל מול הנושאים האחרים, יש לתת עדיפות לטיפול בהפחתת התלות בנפט. זה נושא קיומי עבורנו ועבור ארה"ב בטווח הקצר".