אורמת קיבלה הצעה לערבות להלוואה בסך 350 מיליון דולר

הערבות היא ממשרד האנרגיה האמריקני ■ ההלוואה מיועדת למימון הקמת 3 פרויקטים גיאותרמיים בנבאדה, שיפיקו 121 מגהווט שיימכרו ב-20 שנה לחברת החשמל של נבאדה

משרד האנרגיה האמריקני (DOE) מוכן להיות ערב באופן חלקי להלוואה בסך של עד 350 מיליון דולר שתינתן לחברת אורמת נבאדה, שהיא החברה הנכדה של אורמת תעשיות הנסחרת בת"א והבת של אורמת טכנולוגיות הנסחרת בארה"ב.

ההלוואה מיועדת למימון ההקמה של 3 פרויקטים גיאותרמיים במדינת נבאדה, אשר עם השלמתם צפויים לספק חשמל בהספק של עד 121 מגהווט שיימכר במסגרת חוזה חשמל ל-20 שנה לחברת החשמל של נבאדה.

ההצעה שקיבלה אורמת נבאדה ממשרד האנרגיה הינה הצעה להתחייבות מותנית להעמדת ערבות חלקית להלוואה המיועדת למימון שלושת הפרויקטים ב-McGinness Hills, Jersey Valley, tuscarora, אשר יספקו אנרגיה נקיה יותר.

הודעה זו של אורמת מצטרפת להודעתה אתמול כי קיבלה הזמנה במגזר המוצרים, שהיא הגדולה ביותר בהיסטוריה של החברה. מדובר בחוזים לאספקה ולהקמה של תחנת כוח גיאותרמית בניו זילנד, בהיקף כולל של 130 מיליון דולר ארה"ב. ההקמה תושלם תוך שנתיים מחתימת החוזה. היום זינקה מניית אורמת בכ-14%.

בנוסף פורסם היום כי משפחת ברוניצקי בוחנת את האפשרות לקבל מקרן פימי הפרטית שבשליטת ישי דוידי מימון בסך של כ-100 מיליון דולר, אשר מיועד להחליף חלק מהלוואת הענק בסך של 600 מיליון שקל שלקחו מבנק הפועלים לשם הגדלת חלקם בחברה, בעת מאבק השליטה שניהלו מול חיים כצמן מגזית גלוב בשנת 2007.