הטיפ היומי: בצל רכישת נס טכנולוגיות - מי אטרקטיבית?

העסקה מדגישה את האטרקטיביות של חברת שירותי המחשוב מטריקס, המזכירה את נס בפעילות שלה

בסוף השבוע האחרון הודיעה חברת שירותי המחשוב נס כי תירכש תמורת כ-307 מיליון דולר במזומן על-ידי קרן ההון סיכון של סיטי. מחיר המניה הנגזר הינו 26.54 שקל (כ-17.6% מעל מחיר הסגירה שלה ביום שישי). המניה נסחרת היום במחיר הנמוך ב-5% ממחיר הסגירה.

סיטואציה כזאת נקראת "רכישה בריסק ארביטראז'", ופער המחירים משקף את הסיכון הקיים בכל עסקה, שלפיו הרכישה לא תצא לבסוף לפועל. העסקה אמורה להיסגר בתוך 3-6 חודשים, והסבירות לסגירתה גבוהה. לכן לדעתנו מדובר בהזדמנות לרווח יחסית גבוה בסיכון יחסית נמוך.

העסקה מדגישה את האטרקטיביות של חברת שירותי המחשוב מטריקס , שמניותיה נסחרות בתל אביב ומזכירה את נס בפעילות שלה (למרות שמרבית הפעילות של מטריקס מרוכזת בישראל).

שווי השוק של מטריקס עומד על 338 מיליון דולר, ומכפיל הרווח הנקי עומד על 13. לצורך ההשוואה מול נס, משווי השוק שלה נגזר מכפיל רווח נקי של כ-17 על בסיס רווחי 2010. נקודה חיובית לזכותה של מטריקס, היא יתרת המזומן נטו של החברה שמסתכמת ב-18 מיליון דולר. זאת לעומת עודף חוב פיננסי על מזומן נטו של כ-42 מיליון דולר בנס. מטריקס גם מחלקת דיבידנד מדי רבעון בתשואת דיבידנד שנתית של כ-5.6%, בעוד נס לא מחלקת דיבידנד.

אנו סבורים כי הבדלי תמחור אלה בין החברות, תג השווי שנקבע ברכישה של נס, ותשואת הדיבידנד הנאה של מטריקס - כל אלו הופכים את ההשקעה במניית האחרונה לאטרקטיבית.

*** נכתב על ידי מחלקת מחקר Sell Side של הראל פיננסים