פיקסים רוכשת את אדווסנס הישראלית בכמה מיליוני דולרים

Pixim, ספקית טכנולוגיית שיפור תמונה למצלמות אבטחה, רוכשת את חברת הסטארט-אפ הישראלית Advasense בעיקר במניות, אופציות ורכישת החוב של החברה

בסוף השבוע התבצעה בשקט עסקת רכישה של חברה ישראלית נוספת. ספקית טכנולוגיית שיפור תמונה למצלמות אבטחה, חברת פיקסים (Pixim), רוכשת את חברת הסטארט-אפ הישראלית אדווסנס (Advasense). הדיווח על העיסקה לא כולל פרטים פיננסיים, והעיסקה נעשית בעיקר במניות, אופציות ורכישת החוב של החברה הישראלית, אולם על פי הערכות מדובר בסדר גודל של כמה מיליוני דולרים.

אדווסנס הוקמה ב-2005 ומספיק לראות את רשימת המייסדים וההנהלה בכדי להבין שהפוטנציאל קיים. מאחורי החברה עומדים גידי ברק - אחד היזמים הבולטים בהיי-טק הישראלי ששימש כיו"ר בחברה ואחד ההישגים שלו הוא חברת DSPC שנמכרה לאינטל ב-1.6 מיליארד דולר - ולצידו נפתלי קויפמן, לשעבר בכיר ב-AMCC. כמנכ"ל החברה שימש נפתלי שריר, לשעבר מנכ"ל אמבלייז Research, שנמכרה לימים לצורן, וחברת מונלייט.

בהתאם לרקע של המייסדים, החברה פנתה לפיתוח חיישנים למצלמות כך שיספקו למצלמות בטלפונים ניידים איכויות של מצלמות דיגיטאליות. השילוב של ההון האנושי והטכנולוגיה המבטיחה, משכו לחברה גם לא מעט כספים. בין השנים 2005-2007 הצליחה החברה לגייס כ-31 מיליון דולר, כך על פי IVC, מהקרנות גיזה, ג'נסיס, בלו ראן ונצ'רס, ונצ'רטק אליינס (VTA), ו-CIDC הקוריאנית.

אולם, השמות, הכספים, והיכולות הטכניות לא הספיקו. הסיפור של אדווסנס מורכב יותר מאשר הסטארט-אפ הסטנדרטי, וכך גם הסכם הרכישה שסוכם עם פיקסים האמריקנית. על מנת להתחרות בשווקים הטכנולוגיים שמיועדים למשתמשי הקצה צריך הרבה כסף ויכולת תנועה מהירה. בשנת 2009, בשיאו של המשבר הפיננסי, הרימו הקרנות, שתמכו בחברה, ידיים.

מכאן משנה החברה מסלול, כאשר השליטה בחברה עוברת מהקרנות לידי העובדים, ההנהלה וקרן ההלוואות קראוס. החברה עברה התייעלות, שכללה גם פיטורי עובדים והתמקדות במודל עסקי שהביא אותה מהר מאוד להכנסות של מיליוני דולרים ממכירת רשיונות שימוש בטכנולוגיה. אולם, מתאר המנכ"ל שריר, ההמשך היה כבר ברור. "כאשר הגיעה הצעת הרכש, ידענו שנקבל אותה" הוא אומר.