הבועה מתפוצצת? פנדורה צונחת ביום המסחר השני שלה

חברת הרדיו האינטרנטי מאבדת מערכה ביום המסחר השני שלה ■ אנליסט: "ההתרגשות נעלמת ואנשים מתחילים להבין שמחירה של פנדורה לא משקף את השווי שלה"

האם הבועה מתפוצצת? חברת הרדיו האינטרנטי פנדורה (סימול: P) נופלת היום ב-8%, ביום המסחר השני שלה בוול סטריט.

אמש, מניות החברה זינקו בפתיחת המסחר ביותר מ-50% ממחיר הפתיחה של 20 דולר למניה, אולם לאחר מכן חלה ירידה במחירי העסקאות שהציבו את המניה על מחיר סגירה של 17.42 דולר למניה. היום כבר המניה נסחרת קרוב למחיר ההנפקה - כ-16 דולר למניה.

"ההתרגשות נעלמת ואנשים מתחילים להבין שמחירה של פנדורה לא משקף את השווי שלה", אמר אנופם פאליט, אנליסט ב-GrannCrest. פאליט מאמין כי המניה תצנח אפילו עוד יותר, למחיר של עד 7.5 דולר למניה.

"המשקיעים קובעים את מחיר המניה, בואו ניתן לשוק לעבוד", אמר ג'וזף קנדי, מנכ"ל פנדורה ל-CNBC.

פנדורה מציגה: הפסדים מצטברים

פנדורה הוקמה בשנת 2000 בידי טים ווסטרגרן תחת השם ‏Savage Beast‏ (חיית פרא). 87% מההכנסות שלה נובעות מפרסום מקוון המותאם אישית למאזינים ומבוסס על גיל, מגדר, מקום מגורים והעדפות מוזיקליות.

מאז הוקמה החברה היא הפסידה במצטבר 92 מיליון דולר. בשנה שעברה ההפסד שלה היה 1.8 מיליון דולר לעומת 16.8 מיליון דולר ב-2009. יש לה יותר מ-90 מיליון משתמשים וההכנסות שלה קפצו בשנה שעברה ל-137.8 מיליון דולר.

נקודה מעניינת היא שהחברה הנפיקה רק 9.2% ממניותיה, בהשוואה להנפקות של חברות טכנולוגיה בוול סטריט שמכרו 24% ממניותיהן בממוצע. הבנקים מורגן סטנלי, ‏JP‏ מורגן וסיטיגרופ הובילו את ההנפקה. ‏‎‎‏