הקרב על הקוטג'

אנשי הקשר של זהבית כהן

מנכ"לית אייפקס ישראל, בעלת השליטה בתנובה, עוד לא אמרה מילה מאז תחילת פרשת הקוטג'. היא אחת הנשים החזקות במשק והיא יודעת בדיוק מה היא רוצה: להחזיק בחברות הכי מעניינות בישראל, להביא אותן במו ידיה ליעילות ולרווחיות - ואז למכור ברווח גדול, ולקבל צל"ש מהחברים. היא קרת מזג, עניינית, קולטת מהר, מתרכזת בעיקר וחותכת מהר.

היא חשדנית מאוד, ודורשת מעובדיה זמינות של 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. "יותר גבר מגבר", אומרים עליה, אבל יודעת גם להשתמש במניירות נשיות ובהתנהלות אישית נעימה וחברותית. היא מפעילה קסם אישי רב כשצריך, אבל יודעת להתרחק ואפילו לא לענות על טלפונים כשאינה זקוקה יותר לאותו אדם. יש כמה וכמה שמרגישים "קורבנות" שלה - שהובילו אותה ונשכחו על אם הדרך.

עורכי הדין

אילנית לנדסמן-יוגב ואהוד סול

עורכי דין בכירים במשרד הרצוג-פוקס-נאמן שהם הרבה יותר מעורכי דין - כהן לא עושה שום פעולה בלי ייעוץ מהם, היא קרובה אליהם מאוד והם מעודכנים על כל המהלכים שלה. השניים כל כך קרובים לכהן, שאף שבעבר ייצגו את מרקסטון, ברגע שהחל משא ומתן בין מרקסטון לאייפקס (על מכירת חלקה של מרקסטון בפסגות) הם הפסיקו לייצג את מרקסטון.

האויב

מאיר שמיר בעל השליטה בחברת ההחזקות מבטח שמיר, ושותף של כהן בשליטה ב"תנובה". פרשת הקוטג' היא רק הפרק האחרון - זמנית - בסאגת הרכישה של תנובה. מאז רכישת תנובה עלתה השותפות על שרטון: רשות ני"ע דרשה שמבטח שמיר תפרט בדוחותיה את דוחות תנובה, שהיא ההחזקה העיקרית שלה, אולם זהבית כהן סירבה בתוקף לחשוף את הדוחות, ושמיר נאלץ להודיע כי ימכור את חלקו. מבנק לאומי, שכבר סיכם על רכישת חלקו של שמיר, נשמעים בימים האחרונים קולות האומרים כי לאור פרשת הקוטג', אבל גם על רקע העובדה שהעסקה כבר נסחבת יותר מדי זמן מבחינתם, הבנק ירד מהעסקה, אך רשמית המשא ומתן עדיין מתנהל.

המודח

רועי ורמוס ילד הפלא של פסגות, שקנה את עולמו במאבק הגופים המוסדיים בהסדר החוב של אפריקה ישראל, נבעט הביתה על ידי זהבית כהן לאחר שאייפקס רכשה את פסגות, על רקע החקירה של רשות ניירות ערך בנוגע להרצת אג"ח בחשבון הנוסטרו של בית ההשקעות. בינואר האחרון הודיעה הפרקליטות כי ורמוס יעמוד לדין - בכפוף לשימוע - בעבירות של תרמית בני"ע וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

בעקבות ורמוס עזבו את בית ההשקעות גם ורד דר, הכלכלנית והאסטרטגית הראשית, ומיכל רביב, מנהלת השיווק.

היועץ

זמיר דחב"ש עורך לשעבר ב"הארץ", פרסומאי וכיום בעל משרד יחסי הציבור שלום-תל אביב. דחב"ש נמצא בלב האירועים הכלכליים של השנים האחרונות, וברשימת לקוחותיו נמצאים בין היתר נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, אילן בן דב, סופר פארם, איקאה ואילן שילוח ממקאן אריקסון. בין כהן לדחב"ש שררו יחסים קרובים מאוד אף שבפרשת פסגות הוא נקלע לניגוד עניינים בין אייפקס לבין רשות ניירות ערך, כיוון שהיה גם היחצן של זהר גושן ושררו ביניהם יחסי קרבה ואמון עמוקים. דחב"ש ייצג בפרשה את הצד של רשות ני"ע. כשגושן עזב - זמיר עזב גם הוא את הייצוג של רשות ני"ע, וכיום מעמדו אצל כהן רק הולך ומתחזק.

הבעל

חיים כהן מנכ"ל דן אנד ברדסטריט ישראל, שכיהן קודם לכן כמנכ"ל חברת כלל ביטוח אשראי מקבוצת כלל ביטוח, השייכת לקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. הוא בעל ניסיון בתחום האשראי, מאחר שקודם להצטרפותו לקבוצת הביטוח והפיננסים השנייה בגודלה בשוק, ב-2005, שימש במשך 24 שנים בשורת תפקידים בעולם הבנקאות. בתפקידו האחרון לפני שהצטרף לכלל היה סמנכ"ל בסיטיבנק ישראל. לבני הזוג כהן שלושה ילדים משותפים.

מקורבים

ד"ר איתי שילוני פסיכולוג ארגוני, דמות מרכזית בין האנשים שסובבים את כהן, שייעץ בתנובה ובפסגות. מספרים עליו שהוא שם דגש על רווחיות ויעדים מדידים בכל תחום - אפילו אירועי חברה.

יוסי רוזן יו"ר בז"ן מקבוצת החברה לישראל. משמש דירקטור בחברה לישראל לצד זהבית כהן, ונחשב מקורב לה.

אלונה אריאלי להב סמנכ"לית תקשורת וקשרי ממשל בקבוצה. ההיכרות בינה לבין כהן החלה רק בתנובה, אך שוררים ביניהן יחסי אמון וקרבה לא שגרתיים, וכהן קשובה לה.

רקפת רוסק-עמינח מנהלת החטיבה העסקית בבנק לאומי, המוזכרת לעתים קרובות כמועמדת להחליף את המנכ"לית גליה מאור, לאחר שזו תפרוש מתפקידה.

שי אבא מנהל ההשקעות של אייפקס ישראל, ומס' 2 של כהן בקרן, הוא יד ימינה המקצועי בתחום ההשקעות אף שהוא פחות מוכר ממנה.

גיל סמסונוב הפרסומאי החדש של פסגות. תקציב הפרסום של פסגות עבר למשרד גליקמן נטלר סמסונוב, בהתערבות כהן. המשרד מטפל גם במותגים "סנפרוסט" ו"אדום אדום" של תנובה.

רונן טוב מנכ"ל פסגות החדש, שמונה על ידי זהבית כהן במקומו של רועי ורמוס, שאולץ לפרוש. קודם לכן שימש טוב משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת החיסכון ארוך הטווח במגדל.

אריק שור מנכ"ל תנובה הוא מינוי של זהבית כהן, שהביאה אותו לאחר שהזיזה הצידה את המנכ"ל הקודם, ליעד כהן. לפני כן כיהן שור כמנכ"ל חוגלה קימברלי.