קומברס הפסידה 32 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה

פירסמה את תוצאותיה לרבעון לפי לוח הזמנים הנדרש, והיא בדרך חזרה למסחר בנאסד"ק ■ את הרבעון הראשון, שהסתיים בחודש אפריל, סיימה קומברס עם הכנסות של 163.2 מיליון ד'

חברת קומברס טכנולוג'י פרסמה אמש את דוחות הרבעון הראשון, ובכך היא עומדת בלוחות הזמנים הנדרש על-מנת לחזור להיסחר בנאסד"ק. אולם כאשר מסתכלים על המספרים שהיא מציגה, נראה כי למשקיעים אין סיבה לשמוח.

קומברס טכנולוג'י (סימול: CMVT.PK) היא חברת החזקות בתחומי התוכנה. החברה מחזיקה בסטארהום, ורינט (52%) וקומברס CNS, שבה מרוכזת פעילות הבילינג ושירותי הערך המוסף שלה.

ורינט , המפתחת מפתחת ומשווקת מערכות להקלטת וידיאו וקול, כבר פרסמה מוקדם יותר החודש את תוצאות הרבעון הראשון שלה. היא סיימה אותו בהפסד של 3.6 מיליון דולר (על-בסיס GAAP), כך שהפוקוס בתוצאות הוא על פעילותה של קומברס CNS.

את הרבעון הראשון, שהסתיים בחודש אפריל, סיימה קומברס עם הכנסות של 163.2 מיליון דולר - ירידה של 7.3% ביחס להכנסות ברבעון המקביל אשתקד. המכירות מפתרונות תוכנה רשמו ירידה של 11.8%, ל-91.3 מיליון דולר; בעוד ההכנסות משירותים ותחזוקה נותרו ברמה דומה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-71.9 מיליון דולר.

מפילוח מכירת פתרונות התוכנה עולה, כי לצד עלייה בפעילות הבילינג, חטיבת שירותי הערך המוסף (VAS) רושמת ירידה לעומת השנה הקודמת. הכנסות חטיבת הבילינג עלו ב-11.7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-43.3 מיליון דולר; בעוד הכנסות חטיבת שירותי ערך מוסף (VAS) ירדו ב-25.8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ל-48 מיליון דולר.

בסך-הכול סיימה קומברס CNS את הרבעון הראשון, שנחשב לחלש עונתית, בהפסד תפעולי של 37.7 מיליון דולר - נמוך ב-30.6% מההפסד התפעולי ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה על בסיס GAAP הפסידה קומברס טכנולוג'י 59.2מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה - נמוך ב-27.7% מההפסד ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול הוצאות שלא במזומן, עמד ההפסד הרבעוני על 6.2 מיליון דולר - 79.8% פחות מההפסד ברבעון המקביל אשתקד.

בקופת קומברס טכנולוג'י היו בסוף חודש אפריל מזומנים נטו בהיקף של 380.3 מיליון דולר - ירידה של 77.3 מיליון דולר. חלק ניכר מהירידה במזומנים, 51.6 מיליון דולר, נובע מהשינוי המבני שערכה החברה ותשלום בונוסים למנהלים שעזבו - ביניהם המנכ"ל הקודם אנדרה דהן, שעזב בחודש מארס. נציין כי בחודש מאי שילמה החברה 30 מיליון דולר במזומן, במסגרת יישוב התביעה שהגישו בעבר בעלי המניות של החברה. ברשות עדיין נמצאים פיקדונות ARS, בהיקף של 72.4 מיליון דולר.

מתחילת השנה עלתה מניית קומברס טכנולוג'י ב-4.5%, וכעת היא נסחרת ברשימת הפינק שיטס לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.