נתניהו: "תנאים מפליגים לטרוריסטים בכלא הישראלי - ייפסקו"

רה"מ בנאום הנעילה של ועידת הנשיא: "ישראל - כוח כלכלי אזורי וכוח טכנולוגי עולמי, החיה בשלום עם שכנותיה" ■ "מאמינים שנוכל להוריד האבטלה ל-5%" ■ "להמשיך לפתח הכלכלה ולשבור הקרטלים"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו החל את נאומו הערב (ה') במליאת הנעילה של ועידת הנשיא, באזכורו של "גלעד שליט, החשוב למיליונים, לאור סירובו של החמאס לאפשר לנציגי הצלב האדום להיפגש עם החייל החטוף גלעד שליט. החמאס הודיע היום כי הוא עומד בסירובו. החלטתי לשנות את מדיניות ישראל הנוגעת לטרוריסטים בכלא הישראלי. אנחנו מחויבים לכבד את החוק הישראלי, את החוק הבינלאומי אבל איננו מחוייבים מעבר לכך - ולכן התנאים המפליגים בתוך הכלא הישראלי - התנאים האלה ייפסקו!"

"אנחנו נוקטים בשורה של צעדים לשינוי התנאים בכלא - אני לא אפרט אותם כאן היום. עצרתי לדוגמה את הנוהל האבסורדי שטרוריסטים נרשמים ללימודים אקדמאיים. לא יהיו יותר מאסטרנטים לרצח ודוקטורנטים לטרור החגיגה הזאת נגמרת!

"זה החזון שלי לעתיד ישראל: אני רואה אותה ככוח כלכלי אזורי וכוח טכנולוגי עולמי, מדינה החיה בשלום עם שכנותיה. יש לנו כלכלה חזקה עם אבטלה בשפל חסר תקדים, ואנחנו מאמינים כי נוכל להוריד את האבטלה ל-5%. אנחנו צריכים לאפשר למוחות שלנו להוציא את היצירתיות שלהם. אנחנו צריכים להמשיך לפתח את הכלכלה ולשבור את הקרטלים.

"אבל זה לא מספיק - המדינה חסומה עדיין בביורוקרטיה אבל יותר נורא מזה - היא חסומה פיזית ואנחנו מפתחים את התחבורה כולל אוטוסטרדות לקרית שמונה ולאילת. אנחנו רוצים שאפשר יהיה לנסוע בין קרית שמונה לאילת בלי רמזור אחד אפילו. אנחנו רוצים לפתח את המדינה, לפתח את הנגב, וחשוב מאוד לרשת את המדינה מבחינה תחבורתית, כולל רכבת בין תל אביב - דרך אשדוד - לאילת, ולחבר את הים האדום לים התיכון - זה ישנה את ישראל לעד, ואנחנו נעשה את זה.

"העתיד שייך לממציאים - ואנחנו בישראל המצאנו יותר מכל אומה אחרת ביחס לגודל שלנו, ואנחנו נמשיך לעשות זאת יחד עם השקעות ענק בכל תחום טכנולוגי. אנחנו לא רק מדברים אלא שמים הרבה כסף במרכזי ההשכלה שלנו - ואנחנו מחזירים לארץ מוחות שירדו מישראל.

"אנחנו רוצים להשקיע באוכל, באגרונומיה, בהנדסת מזון. זה חשוב לישראל ולמין האנושי. שנית, אנחנו תרים אחר תחליפי נפט ואנחנו משקיעים מעל חצי מיליארד דולר במחקר ב-10 שנים הקרובות. אם נמצא תחליף ראוי, נשנה את העולם וננקה אותו. בצורה זאת, נפסיק לממן את גלגלי הטרור.

"שלישית, אנחנו משקיעים בסייבר - זה אתגר וזו הזדמנות כי אתה יכול לשתק היום מדינה בלי ירייה אחת, וזה רק יחמיר. אפשר להפיל צבאות, בנקים ומה לא בלחיצת כפתור, ואנחנו חייבים להגן על עצמנו מבחינה קיברנטית.

"יש לנו הרבה נחת מהעבר, והרבה חתני פרס נובל אבל הם באו ממערכת החינוך של פעם. אנחנו צריכים לפתח את מערכת החינוך הנוכחית, ושמנו 7 מיליארד שקל בשנתיים האחרונות בהשכלה הגבוהה, ועוד נראה את התוצאות. תמצית השינוי היא להדק את שכר המורים לביצועי התלמידים - וזו רפורמה קשה מאוד, שנלחמנו עליה כי ההתחלה חשובה מאוד. יש לתגמל מצוינות ואנחנו עושים את זה" אמר נתניהו.

משתתפים נוספים במליאת הנעילה הם נשיא המדינה, שמעון פרס, נגיד הבנק האירופי המרכזי, ז'אן קלוד טרישה, יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי ויו"ר הוועידה, ישראל מימון. הוועידה נערכה בבנייני האומה בירושלים במהלך שלושת הימים האחרונים.