החשש לא מתפזר: "יוון עדיין הולכת לחדלות פירעון"

למרות אישור תוכנית הצנע של יוון ל-5 השנים עדיין קיימים חששות שחדלות פירעון היא בלתי נמנעת ■ יוון תחל לפרוע את החוב ב-15 ביולי עם 2.4 מיליארד אירו

עננת אי הודאות סביב מצבה של יוון עדיין לא מתפזרת למרות שאושרה תוכנית הצנע של יוון ל-5 השנים הקרובות. באירופה נשמעים עדיין קולות הסבורים כי חדלות פירעון של המדינה היא בלתי נמנעת. "ללא סוג מסויים של חדלות פירעון מבנית, כל תוכניות החילוץ בעולם לא יסייעו ליוון לפתור את בעיותיה".

יוון כמו מדינות אירופה אחרות אינן מסוגלות לעמוד בחוב שלהן, הן לעולם לא יהיו מסוגלות לעמוד בתנאי החוב מכיון שהכלכלות אינן תחרותיות באופן גלובלי ", כך מעריך דיק בובה, אנליסט בנקים ב- Rochdale Securities. "המדינות הללו חייבות להתכחש לחוב שלהן", מעריך.

סדר התשלומים של יוון מפורט כך: יוון תפרע תשלום ראשון של 2.4 מיליארד אירו ב-15 ביולי, לאחר מכן פירעון תשלום שני של 900 מיליון אירו ב-19 ביולי, ב-20 ביולי תקבל 1.5 מיליארד אירו וב-22 ביולי תפרע 1.6 מיליארד אירו. בחודש אוגוסט תפרע יוון 1.6 מיליארד אירו ובנוסף עוד תשלום של 9 מיליארד אירו.

עוד מעריך אנליסט הבנקים כי משבר פיננסי כתוצאה ממצבה של יוון עלול להתרחש אך לא ברמה של המשבר שארע בעקבות נפילת ליהמן ברדרס ב-2008. משבר ביוון עלול להיות קרוב, מעריך.