דיווחים: הוגו צ'אבס סובל מסרטן בערמונית; במצב קריטי

לפי הידיעה, צ'אבס, שנראה באחרונה בפומבי ב-9 בחודש, סובל מגידול סרטני בערמונית, וזו השמועה שנפוצה גם בקראקאס, בירת ונצואלה

נשיא ונצואלה, הוגו צ'אבס, מהמתנגדים הקולניים ביותר לארה"ב בעולם, מצוי במצב קריטי אחרי ניתוח בקובה, דיווח יומון אמריקני-קובאני שציטט מקורות ביון אמריקנים. המקורות הללו מסרו ליומון "אל נואבו הראלד" (המהדורה הספרדית של מיאמי הראלד) שצ'אבס אמנם לא בסכנת מוות מיידי, אך חל סיבוך במצבו.

לפי הידיעה, צ'אבס, שנראה באחרונה בפומבי ב-9 בחודש, סובל מגידול סרטני בערמונית, וזו השמועה שנפוצה גם בקראקאס, בירת ונצואלה. בתו ואשתו לשעבר הוטסו אליו לבית חולים צבאי בהוואנה בימים האחרונים.

שר החוץ הוונצואלי ניקולאס מאדורו אמר שלשום שצ'אבס "זקוק לתמיכת בני עמו במאבקו על בריאותו". כאשר צ'אבס הוטס לקובה לפני שבועיים, דיווחה התקשורת הוונצואלית רק שהוא סובל ממורסה (אבצס) באגן הירכיים. אתמול האשים סגן הנשיא אליאס חאואה את התקשורת בליבוי ספקולציות ואמר כי "יהיה לנו את צ'אבס להרבה זמן".

צ'אבס הברברן בדרך כלל, בן 56, היה שקט במידה לא אופיינית מאז שהוא טלפן לערוץ הטלוויזיה הממלכתי בוונצואלה ביום א' לפני שבועיים כדי לדווח שהוא "מחלים במהירות" וכי לא נמצאו תאים ממאירים בבדיקות שנערכו לו.

צ'אבס ידוע גם כמשתמש כבד בטוויטר, אך הוא לא צייץ באתר המיקרו-בלוגים במשך 19 יום עד ליום ו' האחרון. שלשום הופיע ציוץ שלא התייחס ישירות למצב בריאותו. אתמול (שבת) בערב הוא דיווח שבתו רוסינה הגיע לבקרו ביחד עם נכדיו.

אך כתבים אומרים שחידוש הציוצים בטוויטר לא ישכך את הספקולציות בקראקאס על מצב בריאותו. בשבועות האחרונים לא הופיעה בתקשורת כל תמונה שלו, מלבד תצלום שבו מבקרים אותו בבית החולים מנהיגי קובה, האחים פידל וראול קסטרו. ואין כל רמז על מועד שובו לארצו.

מנהיגי האופוזיציה בקראקאס טוענים שמבחינה חוקתית הוא אינו יכול להמשיך לשלוט ממקום שהותו בקובה. לצ'אבס אין מועמד להחלפתו שנהנה מאותה כריזמה ויכולת לתקשר עם המוני תומכיו.