מרחב תסב את מפעל חרסה לשימוש בגז טבעי עד 2012

חרסה חתמה על מזכר הבנות עם חברת שיווק גז טבעי, על פיו תבצע חברת הגז פרוייקט הסבה של מערכת האנרגיה הקיימת במפעל מגז פחממני מעובה (גפ"מ) לגז טבעי

חברת חרסה מקבוצת מרחב צפויה להסב את אספקת האנרגיה במפעל לגז טבעי, וזאת החל מהרבעון השלישי של שנת 2012. חרסה, המייצרת כלים סניטריים חתמה על מזכר הבנות עם חברת שיווק גז טבעי, על פיו תבצע חברת הגז פרוייקט הסבה של מערכת האנרגיה הקיימת במפעל מגז פחממני מעובה (גפ"מ) לגז טבעי.

בנוסף, תרכוש חרסה, על פי ההסכם המתגבש בין הצדדים, מחברת השיווק גז טבעי בתקופת ההסכם. מרחב מעריכה, כי הפרוייקט עשוי להביא לחסכון בעלויות האנרגיה של מפעל חרסה בבאר-שבע. יצויין, כי ההסכם כפוף להשלמה והפעלה של מערכת ההולכה והחלוקה של הגז הטבעי בישראל.

מנכ"ל חרסה דני וזה, ציין כי מפעל חרסה הינו אחד המפעלים הראשונים בישראל שיקבל גז טבעי באמצעות מערכת החלוקה. המערכת תוזיל את עלויות האנרגיה של החברה, תאפשר לה לשפר את כושר התחרות, וליישר קו עם מפעלים ברחבי העולם שמייצרים מזה זמן רב באמצעות גז טבעי".

קבוצת מרחב הבורסאית (להבדיל מחברת מרחב שבשליטת יוסי מימן ע"ב) מחזיקה בארבעה מפעלים בישראל: 2 מפעלים באשדוד, האחד לייצור ברזים והשני לייצור מקלחונים; מפעל חרסה בבאר שבע, שכאמור מייצר כלים סניטריים, ומפעל בברקן לייצור מוצרי אינסטלציה מפלסטיק.

הקבוצה פועלת באמצעות החברות הבנות הנושאות את המותגים "חרסה", "חמת" ו"ליפסקי" במפעליה באשדוד, באר-שבע וברקן. הקבוצה סיימה את הרבעון הראשון של 2011 עם עם עליה של כ-11.4% בהכנסותיה לכ-74 מיליון שקל ועם עליה של כ-13% ברווח הנקי לכ-9.1 מיליון שקל.

את כל שנת 2010 סיימה הקבוצה עם עליה בהכנסותיה לכ-268 מיליון שקל ועם גידול ברווח הנקי לכ-34 מיליון שקל. בחודש אפריל 2011 נחתמה עיסקה לרכישת השליטה בחברה על ידי התעשיין, יואב גולן, המחזיק בכ-47.4% ממניות החברה.