סאקסו בנק: "השוק יהיה הפכפך במיוחד בהמשך השנה"

"מהלכים קיצוניים יהפכו לנורמה", אומר סטין ג'ייקובסן, הכלכלן הראשי של סאקסו בנק ■ בתחזית הפיננסית למחצית השנייה של 2011, מעריך הבנק כי השוק לא ייכנס למיתון נוסף

"המחצית השנייה של שנת 2011 תהיה הפכפכה במיוחד בה מהלכים קיצוניים יהפכו לנורמה, ולא לצפייה מהשוק", אמר הכלכלן הראשי של סאקסו בנק, סטין ג'ייקובסן. ג'ייקובסן אמר הדברים בהתייחס לפרסום התחזית הפיננסית של הבנק למחצית השנייה של שנת 2011, תחת הכותרת "חוסר וודאות מירבית".

תחזית סאקסו בנק לרבעון השלישי מתקדמת בגידול התמריץ הכספי ברחבי כלכלות העולם, מה שיוביל לגידול שולי אבל יגביר את הצורך בשינויים מבניים - בייחוד הוצאתן של מדינות אירופה מהקיפאון.

לדבריו ג'ייקובסן, "דווקא בעת המשבר הכלכלי שהייתה הזדמנות לשינוי שהוחמצה על ידי מקבלי ההחלטות, שבחרו לצבור חוב רב ולהעביר את הסיכון לסקטור הציבורי. זה מה שהוביל למצוקות הדיור והאבטלה, בעיקר בארה"ב".

כמו כן, מעריך הבנק כי השוק לא ייכנס למיתון כלכלי נוסף, וכי הנתונים שהצטברו עם סיומה של תוכנית ההרחבה הכמותית (QE2) בארה"ב, "הובילה את השוק למצב נטול סיכונים". בנוסף, מעריכים כלכלני הבנק כי "אסון ביפן ומשבר החוב של יוון באירופה, הקטינו את היקף רכישת המניות לטווח הקצר בשווקים העולמיים".