הפוטנציאל ב"שרה" ו"מירה": גז בכמות 6.5 טריליון רגל מעוקב

(עדכון) - מנכ"ל הכשרה אנרגיה: "נתחיל לקדוח בחודש ינואר; זהו יום חג" ■ הסבירות למציאת הגז גבוהה - 54%

משקיעי הגז קיבלו הבוקר (ה') תשובה לאחת השאלות הבוערות ביותר בסקטור בתקופה האחרונה: מה פוטנציאל הגז ברישיונות "מירה" ו"שרה". התשובה: 6.5 טריליון רגל מעוקב בשני הרישיונות יחדיו, עם פוטנציאל של 18% למציאת 151 מיליון חביות נפט. הכשרה אנרגיה מקיימת הבוקר מסיבת עיתונאים מיוחדת לחשיפת תוצאות הסקר הסייסמי התלת-ממדי ברישיונות, עם הצהרות אופטימיות למדי, כאשר אתר "גלובס" העביר את המסע"ת בשידור חי.

תדרוך העיתונאים הועבר על ידי מנכ"ל הכשרה אנרגיה , אוהד מראני. בעל השליטה בהכשרה אנרגיה הוא עופר נמרודי. נציין כי בשבועות האחרונים נרשמו עליות חדות במניות החברות המעורבות בשני הקידוחים - הכשרה אנרגיה, מודיעין ושלדיאלי .

"זה יום חג לנו", אמר מראני בפתיחה. "אנחנו הולכים להיות הדבר הבא במדינת ישראל. קרה פה דבר נהדר". הוא פנה למשקיעי הכשרה אנרגיה ואמר: "מי שיישאר איתנו לטווח הארוך יראה ברכה בעמלו". מראני הוסיף כי "ההמתנה השתלמה ביותר למרות לוח הזמנים. החלטנו לקחת את הדרך הנכונה, גם אם הארוכה, כדי להגיע לקידוח נכון ואופטימאלי, עם הסיכוי הטוב ביותר לתגלית. השקענו זמן וכסף לפענח את הסקרים, לסנן רעשים ולהגיע לעיבוד מלא של נתונים".

מראני כינה את התוצאות "מצוינות" עוד בטרם חשף את המספרים, ואמר כי "אנחנו הולכים לקדוח בסביבות ינואר. זה יכול להתעכב אולי בחודש, בהתאם להגעת האסדה, וכרגע איני יכול לחשוף את שם האסדה". מראני ציין כי יבוצעו קידוחים בשני הרישיונות, אך טרם הוחלט באיזה רישיון לקדוח קודם.

גז ונפט במעמקי הים התיכון

זמן קצר לאחר מכן שוחררו התוצאות המיוחלות: לפי עיבוד ופענוח הסקרים הסייסמיים התלת-ממדיים, ישנו פוטנציאל לתגלית גז בגודל 6.5 טריליון רגל מעוקב (TCF). ברישיון "מירה" ישנו פוטנציאל לגז בכמות של 4.55 TCF בהסתברות של 58% ואילו ב"שרה" ישנו פוטנציאל ל-1.944 TCF של גז בהסתברות של 43%. כך, בשני הרישיונות ישנו סיכוי של 54% למציאת 6.5 TCF של גז, כאשר לשם ההשוואה ב"תמר" הסבירות עמדה בהתחלה על 35%.

בנוסף, הבשורה למשקיעים היא שישנה הסתברות של 18% למציאת 151 מיליון חביות נפט. בחלוקת הרישיונות, ישנה הסתברות של 16% למציאת 113.42 מיליון חביות נפט ב"מירה" וסיכוי של 23% למציאת 37.32 מיליון חביות נפט ב"שרה". לשם ההשוואה, מדובר בסבירויות גבוהות יותר מאלו שב"לוויתן".

"העומקים של מטרות הגז הם העומקים של חולות תמר, ומטרות הנפט מתחילות ב-4,000 מטר ומטה", אמר מראני.

אתמול דיווחנו כי לפי הערכות בשוק, הציפיות בשוק הן למציאת מאגרי גז טבעי בגודל של כ-6 טריליון רגל מעוקב (TCF) בשני הרישיונות יחד. לשם ההשוואה, בתגלית "תמר" ישנו גז טבעי בכמות של 8.6 TCF ואילו ב"לוויתן" התגלה גז בכמות של 16 TCF.

מראני הוסיף כי "אנחנו רוצים לשתף פעולה עם שאר החברות הפועלות בשוק הגז הישראלי, וזה אינטרס של כולם, כולל של הרגולטור. דלק ונובל הם פרטנרים מצוינים לשיתוף פעולה בתחום ייצוא הגז. בגזרת מכירות הגז לשוק המקומי, אני מניח שתהיה תחרות בריאה בין השותפות השונות בקידוחים השונים".

עופר נמרודי מסר כי "חשוב להדגיש למשקיעים שהתוצאות מצוינות אבל העבודה הקשה עוד לפנינו. אלה קידוחים קשים עם השקעות של מאות מיליונים, ואנחנו עושים את הכל כדי שזה יצליח".

רשיונות גז שרה מירה
 רשיונות גז שרה מירה

שרה ומירה
 שרה ומירה