עוד תיקון של כחלון: סוף לרכישת אייפון רק בחברות הסלולר

משרד התקשורת פירסם תיקון שמטרתו להביא להקלה ביבוא טלפונים סלולריים מחו"ל ולהקל על היבוא המקביל של המכשירים מבית אפל

‎‎משרד התקשורת פירסם בסוף השבוע באתר שלו תיקון שמטרתו להביא להקלה ביבוא טלפונים סלולריים מחו"ל, בעיקר מכשירי אייפון. נכון להיום, בשל תקנות אנכרוניסטיות של המשרד, לא ניתן לייבא אייפונים לארץ ביבוא מקביל. כלומר - רק חברות הסלולר יכולות לייבא את המכשיר שעושה חיל ונמכר בארץ בהצלחה רבה. אפילו היבואן הרשמי של אפל בישראל, idigital, אינו מוכר אייפונים, והחברות הסלולריות מרוויחות מן ההפקר בענק, משום שאין יבוא מתחרה.

בסוף השבוע הוחלט לבצע תיקון שישנה בצורה מינורית את המעוות, על-ידי כך שיבואן שיש לו רישיון סחר ממשרד התקשורת יתחייב בהצהרה שהמכשירים שהוא מייבא הם מכשירים חדשים ומקוריים, וכך יוכל למעשה לייבא כל מכשיר.

כיוון שהאייפון הוא מכשיר שיש לו אישור ונמכר כבר בארץ, ולכן אינו מצריך בדיקה מחודשת ואישורים אחרים - המהלך עשוי להקל במידת מה על יבואנים שונים שיצליחו לשים ידם על מלאים שנצברו במקומות שונים בעולם.

נזכיר כי אצל מרבית היבואנים, המחירים שבהם ניתן לרכוש מכשירים הם הרבה יותר נמוכים מאשר דרך המפעיל, וזאת בשל ההטבות שהמפעילים כורכים יחד עם מכירת המכשיר.

בנוסף, התיקון, שייכנס לתוקפו מחר (ב'), הוא רק חלק מהרפורמה שאותה מנסה משרד התקשורת להוביל, ואשר נועדה לבטל את כל עניין אישורי הסוג למכשירי סלולר, ולאפשר לכל מי שרוצה להביא כל מכשיר שעומד בתקנים בינלאומיים מוכרים.

אלא שהרפורמה הזו, שעברה בכנסת, נשארה ריקה מתוכן היות שמשרד התקשורת לא סיים עד עכשיו להתקין את התקנות שמאפשרות ליישם אותה. כך קורה שבינתיים מקבלים היבואנים והציבור פתרון זמני לבעיה הכאובה - היעדר האפשרות לייבא אייפונים לארץ.‏‎‎‏