פיצוץ בצינור הגז המצרי לישראל; הזרמת הגז הופסקה כליל

על פי הדיווחים, הוטמנו חומרי הנפץ על ידי חמושים שהבריחו את המאבטחים מהאזור ■ בעקבות הפיצוץ פרצה במקום דליקה גדולה ועדיין לא ידוע מה היקף הנזק ומתי תחודש הספקת הגז

קטע מצינור הגז ממצרים לישראל וירדן התפוצץ הבוקר (ב') כתוצאה מפיצוץ חומרי נפץ שהוטמנו באזור, כך דיווחו גורמי ביטחון מצרים. בעקבות הפיצוץ הופסקה כליל זרימת הגז לישראל ולירדן.

על פי הדיווח, הגיעו לאזור חמושים והניסו את המאבטחים ששמרו על המקום, בדרום סיני. כתוצאה מנטישת המאבטחים, הצליחו החמושים להטמין את מטעני הנפץ. "משאית לא מוכרת הגיעה למקום וממנה ירדו אנשים עם רובים שפשוט הבריחו את המאבטחים", אמר מקום ביטחוני מצרי.

הפיצוץ הפעם אירע בתחנת שאיבת גז בביר אל-עבד שבדרום הר סיני. איש לא נפגע בפיצוץ, אך תושבי האזורים הסמוכים דיווחו על הדי פיצוצים עזים. במקום פרצה דליקה גדולה, אך עדיין לא ידוע היקף הנזק המדויק שנגרם לצינור.

"אין לנו עדיין מספיק מידע, אבל מדובר באירוע מאוד דומה במתכונת שלו לשניים הקודמים שאירעו בחודשים האחרונים", אמר מקור ביטחוני נוסף.

רק אתמול בלילה הופסקה אספקת הגז לשעה בשל תקלה. עם זאת, נראה כי אין קשר בין התקלה אמש, שנבעה ככל הנראה מחדירת נוזלים לצינור, לבין הפיצוץ הבוקר.

מדובר בפיצוץ השלישי במספר בצינור הגז במצרים בחצי השנה האחרונה. שתי החבלות הקודמות אירעו באל-עריש, בצפון סיני, בחודשים אפריל ופברואר. בשני המקרים הצליחו מחבלים להגיע למקום, להערים על המאבטחים ולפוצץ את הצינור.