"אין לישראל מענה ברמה מספקת להתקפות סייבר ממוקדות"

פרופ' יצחק בן ישראל, יו"ר המועצה הלאומית למחקר ופיתוח: "לישראל יש פוטנציאל להיות שחקן מוביל בעולם בתחום ההגנה הקיברנטית, אך חסרה פעילות מו"פ מספקת בנושא"

"אין לישראל כיום מענה ברמה מספקת להתקפות ממוקדות בתחום הסייבר על המרחב האזרחי", אמר היום (ב') יו"ר המועצה הלאומית למחקר ופיתוח, פרופ' יצחק בן ישראל, "מדינת ישראל אמנם נמצאת במצב לא רע, ויש לה פוטנציאל להיות שחקן מוביל בעולם בתחום ההגנה הקיברנטית, אך חסרה פעילות מו"פ מספקת בנושא". בן ישראל אמר את הדברים בדיון על לחימה פוטנציאלית במרחב הסייבר שקיימה היום (ב') ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בראשות ח"כ מאיר שטרית (קדימה).

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את בן ישראל לפני חודשיים בקירוב, לבחון את המשמעויות בהיערכות ישראל ללחימה פוטנציאלית בתחום זה. ראש הממשלה הכריז אז על הקמת "מטה סייבר לאומי", בהשקעה של מאות מיליוני שקלים. בן ישראל הציג בדיון את המלצות הוועדה העליונה למדע וטכנולוגיה (הועמ"ט), שהוא עומד בראשה, בתחום ההיערכות למתקפה קיברנטית.

בין המלצות הוועדה: הקמת מטה סייבר לאומי שכפוף ישירות לרה"מ, ומתוקצב בכ-100 מיליון שקל; הקמת גוף ביצוע לטיפול בתשתיות מדינה והמגזר האזרחי; שינוי מדיניות ורגולציה לעידוד תעשיות הסייבר; עידוד המו"פ בתחום הסייבר; ופיתוח מרכזי מצוינות ועידוד מחקרים באקדמיה ותעשייה.

"יש לנו באקדמיה את מובילי הדרך החזקים בעולם בתחום הצופן", אמר בן ישראל, "בתחום התיאוריה אנחנו מהמיטב בעולם, ואולם בתחום המעשי והתעשייתי יש מקום לשיפור. קיים צורך בסימולציה של המרחב הקיברנטי במערכת הביטחון ובאקדמיה, לצורכי תרגול ופיתוח".