מכון RAND ושלדור זכו במכרז לגיבוש אסטרטגיה למשק

הסכום המקסימלי שהקציבה הממשלה לחוזה: 3.5 מיליון שקל והזוכה העניק לממשלה הנחה מסוימת על הסכום הזה

מכון המחקר הבינלאומי ראנד (RAND) זכה במכרז הממשלתי לסיוע ויעוץ בגיבוש אסטרטגיה ארוכת טווח למשק הישראלי, כך הודיע היום (ב') משרד ראש הממשלה. לפי ההודעה, RAND הינו מכון מחקר הפועל ללא כוונת רווח ועוסק ב-60 השנים האחרונות בייעוץ לגופי ממשל בעולם בסוגיות של מדיניות ואסטרטגיה, דוגמת ארה"ב, סין, בריטניה ועוד. במשרד ראש הממשלה מציינים כי "בהתאם לתנאי המכרז, מכון RAND חבר לחברת הייעוץ הישראלית שלדור והיא תהווה חלק מהצוות למשימה זו".

ל"גלובס" נודע כי הסכום המקסימלי שהממשלה הקציבה לחוזה זה עמד על 3.5 מיליון שקל, והזוכה העניק לממשלה הנחה מסוימת על הסכום הזה.

עוד נמסר כי ליווי צוות ההיגוי יעשה בראשותו של הפרופ' סטיבן פופר, חוקר בכיר ב-RAND, מומחה לכלכלה, מדע וטכנולוגיה, בעל ניסיון של למעלה מ-20 שנה בייעוץ מסוג זה. התמחותו המרכזית היא בשינוי ובמעבר שעל ממשלות לעשות במטרה לשפר את הישגי המדיניות הכלכלית והחברתית שלהן.

נזכיר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ מינו את ראש המועצה הלאומית לכלכלה יוג'ין קנדל, ואת מנכ"ל משרד האוצר חיים שני, להוביל גיבוש אסטרטגיה ארוכת טווח שתקדם את מדינת ישראל להיות בין המדינות המובילות בעולם באיכות החיים של כלל אזרחיה. במסגרת זו, הוקם צוות היגוי מצומצם בו חברים גם המשנה לנגיד בנק ישראל, קרנית פלוג, הממונה על אגף התקציבים באוצר אודי ניסן וראש אגף תכנון מדיניות במשרד רה"מ, אהוד פראוור. הצוות פועל בשיתוף קבוצות שונות בחברה הישראלית, ובכללן גופי ממשל, גופים מהמגזר שלישי ומהמגזר העסקי.

"אנו מנסים להכניס לעבודה הזו כמה שיותר גורמים על מנת ליצור הסכמה רחבה ככל האפשר, ופרויקט שיתופי ככל האפשר. אנו מנסים שכל הדברים שנביא יהיו מקובלים על כולם", אמר גורם בכיר המעורב במהלך.

לדבריו, הצוות הממשלתי לומד את התהליכים שעברו מדינות אחרות, ובמסגרת העבודה נפגשו עם נציגים של מדינות אחרות שעברו תהליך דומה.. "נפגשנו עם ז'אק אטאלי, שהוביל תהליך דומה בצרפת, ולמדנו את התהליך הסינגפורי והאנגלי. בסופו של דבר החלטנו שהתהליך יובל על ידי הממשלה, אך בכל התהליכים הלו במדינות האחרות ישנו ליווי של גוף מקצועי שעוזר לצוות המוביל. פשוט לגופים הללו יש יותר ניסיון במהלכים כאלו".

בנוגע למכרז, סיפר הבכיר כי "הייתה תחרות קשה מאוד והיו הצעות מצוינות שיתחרו חזק, אבל ההחלטה נפלה פה אחד".