"בחודשים הקרובים נראה ירידות של 10% במחירי הדיור"

יוסי אפרתי מ"הכשרה": "אנו רואים גידול בהיצע הדיור וירידה בביקושים מצד משקיעי הנדל"ן והזוגות הצעירים" ■ על שוק המניות: "הנתונים החלשים לא מבשרים על המשך עליות"

"בחודשים הקרובים יימשכו ירידות המחירים המתונות במחירי הדיור", כך מעריך יוסי אפרתי, מנהל ההשקעות ב"הכשרה", בתחזית שפורסמה לחודשים יוני-יולי.

"כפי שצפינו בעבר, בחודשים האחרונים יש גידול בהיצע ומאידך משקיעי הנדל"ן עצרו את קניית הדירות כמו הזוגות הצעירים שממתינים לירידות מחירים, ויושבים על הגדר", כותב אפרתי. "כל אלה יובילו להמשך הירידות במחירי הדיור, כך שכבר בחודשים הקרובים נראה ירידות מתונות".

אפרתי נשען בטענותיו לגבי שוק הדיור, על מספר נתונים: "מכירות דירות חדשות ביוזמה פרטית ירדו ב-6% במאי וב-21% ב-12 החודשים האחרונים. מספר הדירות החדשות למכירה עלה ב-2% במאי וב-8% ב-12 החודשים האחרונים", כותב אפרתי.

לטענתו, הגידול המדובר בהיצע יחד עם הקיטון בביקושים מצד משקיעי הנדל"ן והזוגות הצעירים אשר ממתינים לירידת מחירי הדיור, גרמו לירידות מחירים מינוריות ש"יתעצמו בשנה הקרובה לכדי ירידות של עד 10% במחירי הנדל"ן".

בהתייחסו לשוק המניות, הזהיר אפרתי כי "העליות בימים האחרונים בשוק ההון - כתוצאה מקבלת תכנית הצנע של ממשלת יוון, אשר נתנה אור ירוק להמשך הסיוע של מדינות אירופה וגררה אחריה אנחת רווחה בשווקים - הינן לטווח הקצר".

לטענתו, "הנתונים החלשים הן בארץ והן בארה"ב כמו גם קיטון המחזורים בשוק ההון בחודשי הקיץ לא מבשרים על המשך עליות ועל כן מומלץ להתאזר בסבלנות ולחכות לשער כושר כדי לחזור ולהשקיע במניות".