הצלחה לראדא: ניסויים מוצלחים למערכת "חץ דורבן" בארה"ב

מערכת "חץ דורבן" בה משולב מכ"מ ראדא יירטה בהצלחה איומים שונים, כולל טילי RPG ונשק ייעודי נגד רק"מ בניסוי של משרד ההגנה האמריקאי

הצלחה בינלאומית ראשונה למכ"מ ראדא. מערכת "חץ דורבן", מערכת ההגנה האקטיבית שפיתחה תע"ש וכוללת מכ"מ לגילוי רקטות, טילים ופגזים שפותח ע"י ראדא תעשיות אלקטרוניות, עברה בהצלחה סידרת ניסויים מבצעיים שביצע משרד ההגנה האמריקאי (OSD), כחלק מהחלטת הקונגרס לבחון מערכות הגנה אקטיביות מתוצרת אמריקנית וזרה.

הניסויים בוצעו בשתי סדרות, במסגרתן נורו טילים מסוגים שונים על רכב קרבי משוריין (MRAP) שעליו הורכבה המערכת. במסגרת סדרת הניסויים הראשונה, נורו על הרכב טילים מסוג RPG כשהמערכת נדרשה לבצע יירוט בזמן מעופו של הטיל (Hard Kill).

בסדרת הניסויים השנייה נבחנו יכולות המערכת בשיבוש מערכות הנחיה של טילים מתבייתים, כך שיחטיאו את המטרה (Soft Kill) וכמו כן יירוט מלא של טילים מונחים נגד טנקים (ATGM). המערכת סיימה את שני סדרות הניסויים בהצלחה מלאה.

בתום סדרת הניסויים השניה הודגמה יכולת המערכת ביירוט מוצלח של פגזים קינטיים חודרי שיריון 120 מ"מ נגד טנקים (Kinetic Energy Penetrator).

"חץ דורבן" מיועדת לטפל במגוון רחב של איומים נגד טנקים בהם רקטות וטילים נגד טנקים המערכת מורכבת ממכ"ם שפותח ומיוצר על ידי ראדא שנועד לגלות איומי נ"ט על הכלי, וממערכת יירוט המנטרלת את האיום תוך כדי מעופו. כאשר המערכת מזהה איום שעומד לפגוע בכלי, היא מסוגלת לשבש את הנחייתו (אם מדובר בטיל נ"ט), או לשגר מיירט המתפוצץ בקרבת האיום ומנטרל אותו.

צבי אלון, מנכ"ל ראדא ציין: "חזינו בסיפוק רב בהצלחת הניסויים והשגת היעדים המבצעיים שהוגדרו ע"י משרד ההגנה האמריקאי שערך את סידרת הניסויים הנוכחית. הצלחה זו תהווה נדבך חשוב בהמשך פיתוח המערכת ויישום המכ"מ המתקדם שפיתחנו למוצרים נוספים בתחום הגילוי וההתראה."