סקר ראשוני: 66% מעדיפים את גוגל פלוס על פני פייסבוק

רק שבוע באוויר - והרבה מהגולשים בה כבר מצהירים: גוגל פלוס מתחרה ראויה ואולי אף טובה יותר מהרשת החברתית המובילה בעולם ■ בטוויטר, לעומת זאת, יכולים להיות רגועים

השבוע האחרון ברשת סובב בעיקר סביב דבר אחד - גוגל פלוס, הרשת החברתית החדשה של גוגל. אחרי מספר ניסיונות כושלים גוגל מנסה שוב לנגוס בשליטה הבלתי מעורערת של פייסבוק - והפעם מעמדה נחותה הרבה יותר, כיוון שבפייסבוק יש כבר למעלה מ-750 מיליון משתמשים.

יחד עם זאת, התגובות שמגיעות בסך-הכול שבוע אחד מאז הושקה, ובמתכונת מצומצמת של הזמנות בלבד, מסמנות את גוגל פלוס כמתחרה ראויה ואולי אף טובה יותר מהרשת החברתית המובילה בעולם.

בלוג הטכנולוגיה TheNextWeb הזמין את גולשיו, שזכו להירשם לגוגל פלוס, לענות על סקר קצר שיספק תמונת מצב ראשונית אודות הרשת החברתית החדשה לעומת הוותיקה והמובילה - פייסבוק.

יותר מאלף גולשים נענו, והתוצאות הראו כי 90% מהגולשים אמרו שהם אוהבים את גוגל פלוס, ו-66% מהגולשים הצהירו כי הם מעדיפים את גוגל פלוס על פני פייסבוק. 75% מהנשאלים ענו כי לפי דעתם גוגל פלוס תהיה הצלחה בטווח הרחוק.

במלחמה מול טוויטר, שירות המיקרו-בלוגינג המפורסם, החלוקה לא חד-משמעית. גוגל פלוס, כידוע, היא הכלאה בין פייסבוק לטוויטר, המאפשרת לגולשים לעקוב אחר משתמשים אחרים שאינם כביכול חברים שלהם - בדיוק כמו בטוויטר. במקרה הזה, רק 40% ענו שגוגל פלוס עדיפה על טוויטר, בעוד שכל השאר ענו שהיא לא עדיפה עליה או שהם לא בטוחים.

כאמור, אלה נתונים ראשוניים ולא חד-משמעיים באשר לעתידה של הרשת החברתית החדשה. אף אחד לא מתיימר או מעז לנבא כבר מהיום את הכישלון או ההצלחה של גוגל פלוס ובטח להיערך "להלוויה" של פייסבוק בעתיד הקרוב. אך מי שכבר נצרב מניסיונותיה הקודמים של גוגל לקפוץ למים של הרשתות החברתיות, כבר היום מרגיש שהפעם זה שונה - ולטובה.