חופשה נעימה: 88% מההורים מתכוונים לצאת לחופש בקיץ

סקר סינריון מערכות וגיאוקרטוגרפיה מגלה גם כי פחות מ-15% מההורים ציינו כי מקום עבודתם מספק או משתתף במסגרות לילדים ■ המגזר הציבורי מסייע יותר להורה העובד

לקראת החופש הגדול מגלה סקר סינריון מערכות וגיאוקרטוגרפיה כי 88% מההורים לילדים עד גיל 18 מתכוונים לקחת ימי חופש בחופשת הקיץ הקרובה בכדי לשהות עם ילדיהם. יחד עם זאת, פחות מ-15% מההורים ציינו כי מקום עבודתם מספק או משתתף במסגרות לילדים. 42% מהאמהות דווחו כי הן לוקחות ימי חופשה רבים יותר מבני זוגן בכדי לשהות על הילדים, לעומת 15% בלבד מהאבות.

מכון גיאוקרטוגרפיה ביצע סקר אינטרנטי עבור סינריון מערכות (לביא טיימטק לשעבר), המתמחה במתן פתרונות מחשוב לניהול המשאב האנושי בארגון. הסקר התבצע בקרב כ- 400 הורים לילדים עד גיל 18, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל.

עוד מעלה הסקר כי ב-43% מהמקרים שני ההורים ייקחו חופשה באורך זהה. בשאר המקרים ניכר הבדל משמעותי בין שני ההורים: אמהות ייקחו יותר ימי חופשה מאשר אבות (42% לעומת 15%) על מנת לשהות במחיצת ילדיהם. יחד עם זאת, מסתבר מנתוני הסקר כי כמחצית מהמשפחות מנצלות את הזמן לחופשה משותפת. 49% מהמשיבים ציינו כי שני ההורים ייקחו ימי חופש יחד בכדי להיות עם הילדים במשותף.

המגזר הציבורי מסייע יותר להורה העובד במהלך החופשה מהלימודים

כ-28% מהמשיבים ציינו כי מקום העבודה שלהם מוציא את העובדים לחופשה מרוכזת במהלך החופש הגדול, כשמחצית מהם ייקחו ימי חופשה נוספים מעבר לכך. הסקר מגלה עוד כי המגזר הציבורי נהנה מתנאים משופרים בחופשת הקיץ - יותר הורים ממגזר זה דיווחו על עזרה בקייטנות ומסגרות לילדים בעת חופשת הקיץ. 25% מההורים השכירים בחברות ממשלתיות וציבוריות ציינו כי מקום עבודתם מספק או משתתף במסגרות לילדים, לעומת 10% בלבד במגזר הפרטי.

הסקר, אשר בוצע בתקופה בה הצהיר שר החינוך גדעון סער על קיצור חופשת הקיץ, בחן גם את השפעתה על תכנון החופשות. הסקר מגלה כי בתקופה הקצרה עד להודעת ביטול ההחלטה אחוז לא מבוטל של 17% מההורים כבר שינו את מועד חופשתם המתוכנן.

יצחקי קורן, סמנכ"ל שיווק בסינריון מערכות (לשעבר לביא טיימטק): " הסקר מצביע בין השאר, על שני ממצאים מעניינים במיוחד: הראשון מתייחס להבדל הניכר בין אבות לאמהות בחלוקת האחריות על הילדים בחופשה. עדיין הנשים הן שנושאות בעיקר האחריות, בעוד שרק ב-15% מהמקרים האב ייקח יותר ימי חופשה מהאם. הדבר מעלה שוב לסדר היום את הקושי הקיים בשילוב בין העבודה לבית בקרב הורים ובעיקר בקרב נשים בחברה.

הנושא הבולט השני שמעלה הסקר הוא תנאים המשופרים לעובדים במגזר הציבורי, הבאים לידיי ביטוי בסיוע של מקום העבודה המספק או משתתף במסגרות, קייטנות ופעילויות לילדים בחופשה. נכון להיום רק ארגונים גדולים יכולים להרשות לעצמם לספק מסגרות מעין אלו, ובמגזר הציבורי-ממשלתי, קיימים באופן יחסי יותר ארגונים גדולים".

אודות חברת סינריון:

סינריון מערכות, לשעבר לביא טיימטק, מתמחה במתן פתרונות מחשוב לניהול המשאב האנושי בארגון. סינריון משרתת יותר מ-5,500 ארגונים עם למעלה מ- 4,000,000 עובדים בישראל ובעולם ומספקת פתרונות לניהול מערך העובדים (WFM - Workforce Management) המתקדמים ביותר מסוגם. מוצרי ה- WFM של סינריון מותקנים ופועלים בארגונים ועסקים בכל מגזרי המשק בישראל -מארגונים ברשימת Dun's 100 המעסיקים אלפי עובדים ועד לארגונים בסדר גודל בינוני וקטן.

עם ניסיון של למעלה מ- 25 שנה הופכת סינריון למרכז הידע והמידע המוביל בישראל בטכנולוגיות לניהול ההון האנושי (HCM - Human Capital Management). סינריון מציעה ללקוחותיה מגוון פתרונות מקיפים על מסד נתונים מרכזי, בליווי שירותים המסייעים לדרגי הניהול בחברה לקבל החזר גבוה על השקעתם (ROI) ולנהל באופן מקיף ויעיל את המשאב החשוב ביותר לכל ארגון - העובדים.

מוצרי התוכנה של סינריון קיבלו הכרה בינלאומית והם מיוצאים לאירופה, דרום אפריקה וצפון אמריקה. סינריון מעסיקה כ- 160 עובדים בישראל - במטה ומרכז הפיתוח הראשי של החברה בתל אביב ו- 25 בחברת הבת שלה בקנדה. בנוסף פעילה החברה ברחבי העולם באמצעות רשת של שותפים עסקיים.