מינוי מפתיע: גל הרשקוביץ' בדרך לאגף התקציבים באוצר

הרשקוביץ' נחשב למקורב לממונה היוצא, אודי ניסן ■ ההכרזה הרשמית: בשבוע הבא

שר האוצר יובל שטייניץ מתכוון למנות את גל הרשקוביץ' לממונה על אגף התקציבים החדש כבר בשבוע הבא, כך נודע ל"גלובס". הוא יחליף את אודי ניסן שיפרוש בסוף החודש הזה. עוד נודע כי כבר בימים הקרובים יתחיל הרשקוביץ' לעבור את הסיווגים הביטחוניים אליהם הוא נדרש לצורך קבלת התפקיד.

כמו כן, שטייניץ אמור להכריז על הבחירה בהרשקוביץ' בשבוע הבא. נכון לעתה, הדבר היחיד שיכול לשבש את מינויו של הרשקוביץ' מעבר לבעיה טכנית (שאינה צפויה) הוא הסכמתו המיידית של גורם כלכלי בכיר מאוד - המוגדר "כוכב" - לקבל על עצמו את התפקיד, דבר שלא נראה באופק.

הרשקוביץ' כיהן בעבר כרכז בריאות של אגף התקציבים אך לא הגיע לדרגת סגן, הדרגה הבכירה המינימלית המקובלת כדי לקבל את תפקיד הממונה. מאז שעזב את אגף התקציבים ב-2002, הוא כיהן כסמנכ"ל הכספים של תאגיד המים הירושלמי "הגיחון", כמנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים וכמנכ"ל החברה הבת של אגד, אגד אירופה. בוגרי אגף התקציבים לדורותיהם קיבלו בהפתעה את הבחירה בהרשקוביץ' שכן הוא לא שימש בתפקיד מפתח, לא באגף התקציבים ולא במגזר הפרטי. מינויו צפוי לחולל ביקורת רבה וכבר מעורר חששות כבדים באגף, זאת לנוכח התקופה והאתגרים הלא פשוטים שעומדים בפניו.

הרשקוביץ' יתמנה לתפקיד הציבורי החשוב ביותר בכלכלת ישראל בגלל המלצתו החזקה של הממונה הנוכחי וחברו האישי, אודי ניסן. גורמים באוצר מעריכים כי בחירתו של הרשקוביץ' מתיישבת עם כוונותיהם של שטייניץ, ובעיקר של מנכ"ל האוצר, חיים שני, לבצע רפורמה מבנית באוצר תוך הפחתת כוחו היחסי של אגף התקציבים לעומת שאר האגפים, והעברת סמכויות מהממונה למנכ"ל המשרד.

על אף בורסת השמות השמנה לתפקיד הרם, הרשקוביץ' היה המועמד היחיד שנפגש עם שטייניץ. יתרה מזו, מלשכת שר האוצר לא יצאה כל פנייה למועמדים אחרים. הרשקוביץ' נפגש לפני שבוע גם עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

במשרד האוצר סירבו להגיב לדבר מועמדותו של הרשקוביץ'.