רווחי חברות S&P500 צפוים לעלות ברבעון השני ב-13%

זאת לעומת עלייה של 18% ברווחי אותן החברות ברבעון הראשון של השנה ולאחר שנה חזקה ב-2010 ■ הגורמים: עליית מחירי הנפט והסחורות וירידה בהוצאות הצרכנים ■ הנהנות מעליית מחירי הנפט צפויות להיות יצרניות הנפט כגון אקסון מובייל ושברון ■ בין הנפגעות: יצרניות הרכב

עונת הדוחות בארה"ב תתחיל בשבוע הקרוב עם פירסום תוצאותיה הכספיות של חברת אלקואה ביום ב' לאחר המסחר ובשוק חוששים הרבעון השני עלול להציג את העלייה הקטנה ביותר ברווחים בשנתיים האחרונות, מאז הסתיים המיתון בארה"ב באופן רשמי. חברות מפורד מוטורס ועד מקדונלד'ס מתקשות להתמודד על עליית מחירי הדלק והסחורות ומנגד עם הירידה באמון הצרכנים אשר נראה כי ימשיכו ולשמור על הוצאותיהם השנה.

לאחר עלייה של 18% ברווח הממוצע למניה ברבעון הראשון צופים כעת בוול סטריט, (על פי נתונים שנאספו בבלומברג), כי הרווח הממוצע של כלל מניות מדד S&P500 עלה ב-13% ברבעון השני שהסתיים זה עתה ודוחותיו צפויים להתפרסם בתקופה הקרובה. נתוני תומסון-רויטרס חלשים עוד יותר ולפיהם הרווח הרבעוני של אותן המניות יעלה רק ב-10%. (עורכי הסקר ברויטרס ציינו כי הציפיות של האנליסטים נוטות להיות לרוב נמוכות מהתוצאה שמדווחות החברות כשהיחס הוא בערך 1:3 כך שהתוצאות עשויות עוד לעלות)

"אנו לא צפויים לראות את העליות הדרמטיות שראינו ברבעונים הקודמים" אמר ג'ון קרי מחברת ההשקעות פיוניר אינבסטמנט שבבוסטון והוסיף "הוצאות הצרכנים נפגעו בשל המחיר הגבוה של הדלק ואנו גם רואים ירידה באמון וביטחון הצרכנים, גורמים שעלולים לפגוע במספרים".

בעוד שעליית מחירי הנפט עשוי להוביל לעלייה ברווחיהן של יצרניות הנפט המובילות אקסון מובייל ושברון, אשר רווחיהן צפויים לעלות לרמה הגבוהה ביותר מזה קרוב ל-3 שנים, הרי שהנפט הוא גם מי שמוביל לעלייה בעלויות של רשתות הקמעונאות כגון וול מארט, של חברות תעופה ושל יצרניות כלי רכב ברחבי העולם.

עדויות להאטה מצטברות גם מחוץ לארה"ב, כאשר הרווח למניה בחברות המרכיבות את המדד האירופי Stoxx 600 צפויים לעלות השנה ב-21% לעומת זינוק של 63% בשנת 2010.