הבורסה בת"א ננעלה בעליות; אופיר אופטרוניק טסה 72%

הבנקים: "רמות המחירים הנוכחיות בשוק נוחות להשקעה בטווח הארוך" ■ דלק רכב עלתה 3.6% ברקע מגעים לרכישת קמור מוטורס, יבואנית BMW ■ אורכית תפטר כ-17% מעובדיה

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (א') בעליות שערים לאחר פתיחה יציבה עם נטיה לירידות, ברקע סנטימנט מעורב מהשווקים הגלובליים: מחד חוו הבורסות בארה"ב ובאירופה ירידות שערים בסוף השבוע האחרון, בצל פרסום נתוני התעסוקה החלשים בשוק האמריקני, ומאידך מעודדים המשקיעים משחרורו של סיוע פיננסי בהיקף 3 מיליארד אירו ליוון. עוד משפיעים על המסחר גם המלצות הבנקים הגדולים על רמות מחירים נוחות בשוק המניות לטווח הארוך, וכן אזהרתו של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר בשבוע שעבר, כי "ישראל עשויה להחמיץ את תחזית הצמיחה שלה לשנת 2011" לאחר רבעון שני חלש יחסית.

"המהלך של המעוף מעל 1247 נקודות, הביא לשינוי סנטימנט שניכר על הגרפים של האינדיקטורים הטכניים, וסביר שהמדד לא יירד מתחת ל-1247 נקודות בעתיד הראה לעין", כותב זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". לטענת סגל, "במידה והמעוף יירד מתחת לרמה זו, יהיה זה סימן דובי משמעותי. אזור המבחן הבא שוכן בין 1265 ל-1283 נקודות - מהלך מעליו יחשב סימן שורי ביותר עם משמעות ארוכת טווח".

גם הבנקים הגדולים מאמינים כי חל שינוי בסנטימנט בשלושת השבועות האחרונים, ומחזיקים בדעה חיובית כלפי שוק המניות המקומי. עם זאת, סבורים כלכלני בנק הפועלים כי "אין להתעלם מגורמי סיכון שטרם התפוגגו לחלוטין". ובכל זאת, בפועלים שוריים על שוק המניות "נוכח רמות המחירים הנוחות להשקעה, אליהן הגיעו מניות רבות, ועל רקע הסביבה הכלכלית המקומית, שעודנה חיובית, גם אם קיים צפי להאטה מסויימת בצמיחה בחודשים הקרובים".

בבנק לאומי מנגד, מעריכים כי בטווח הקצר ימשיך המסחר בשוק המניות המקומי להתאפיין בדשדוש תוך תנודתיות גבוהה, על רקע מגמת המסחר מעבר לים, הסביבה הגיאופוליטית ומחזורי המסחר הנמוכים שמאפיינים את חודשי הקיץ. בטווח ארוך יותר, "אנו מוצאים את רמת המחירים הנוכחית, כפי שהיא משתקפת מרמת המכפילים, נוחה להשקעה. זאת, בפרט לנוכח האיתנות של הכלכלה הריאלית המקומית שצפויה לתמוך בהמשך בחזרה למגמה חיובית".

ועוד בכלכלה הישראלית, המשקיעים מגיבים השבוע גם להתבטאותו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, שאמר כי "ישראל עשויה להחמיץ את תחזיות הצמיחה שלה לשנת 2011". פישר אמר את הדברים בריאיון מעבר לים, והסביר כי "אני חושב שסביר שנעדכן מטה את תחזית הצמיחה השנתית של ישראל, שעמדה על 5.2% בעדכון מחודש שעבר. זאת, כיוון שהרבעון השני במשק הישראלי היה חלש יותר שציפינו".

טבע בהסכם פשרה; שותפות "מירה" ו"שרה" בדיונים עם חח"י

ענקית התרופות טבע ריכזה עניין לאחר שדווח כי הגיעה בסוף השבוע להסכם פשרה במסגרתו לא תמכור גרסאות גנריות של התרופות ויטורין וזטיה, נגד כולסטרול, עד שנת 2017. ההסכם אליו הגיעה טבע נחתם במסגרת תביעת פטנט שהוגשה נגדה על ידי חברת מרק (Merck).

היום דווח כי גיל אגמון, בעל השליטה בדלק רכב , מנהל משא ומתן עם דני ברנר, הבעלים של קמור יבואנית BMW הגרמנית, לרכישת השליטה בקמור מוטורס. על פי הדיווח, המשא ומתן מתנהל לפי שווי חברה של כ-245 מיליון שקל, לעומת שווי של 158 מיליון שקל לקמור מוטורס בבורסה. קמור מחזיקה ב-64.21% ממניות קמור מוטורס, כאשר ברנר מחזיק ב-63.8% מקמור.

חברת אורכית תפטר 35 מעובדיה, כך נודע היום. באורכית עובדים 201 עובדים בסך הכל, כאשר ל"גלובס" נודע כי שליש מהעובדים המפוטרים עוסקים בתחום הפיתוח בישראל.

בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי נערכה פגישה ראשונה בין חברת החשמל ליזמי הגז ב"מירה" ו"שרה" לדון באפשרות כי חברת החשמל תרכוש גז מהשותפות. אחד המשתתפים בפגישה אמר ל"גלובס" כי "שני הצדדים היו רציניים מאוד וכמויות הגז שעליהן דובר הן משמעותיות", כאשר תאריך היעד לאספקת הגז מ"מירה" ו"שרה", שהוצג לראשי החברה, הוא 2015-2016. נציין את הכשרה אנרגיה , מודיעין ושלדיאלי .

הבנק הבינלאומי מנהל מו"מ עם "חבר משרתי הקבע" לגבי אחזקות "חבר" בבנק אוצר החייל, כך נודע ל"גלובס". הבינלאומי הוא בעל השליטה בבנק אוצר החייל ואילו "חבר" מחזיק 26.2% ממניות הבנק וכן באופציית PUT המחייבת את הבינלאומי לרכוש ממנו אחזקות אלו תמורת כ-400 מיליון שקל. המחיר מחושב לפי מכפיל של 1.8 על הון הבנק, כיום 860 מיליון שקל, והתאמות למדד.

אופיר אופטרוניק זינקה במחזור גבוה בעקבות הודעת החברה מיום שישי על מכירתה לניופורט בפרמיה של 92% על מחיר הסגירה ביום חמישי.

חברת פלוריסטם הדואלית חזרה מוול סטריט עם פער ארביטרז' חיובי, לאחר שבשוודיה דווח על פריצת דרך על רקע הצלחה בהחלפת קנה הנשימה של חולה שסבל מגידול סרטני מתקדם, באמצעות גידול עצמי של קנה שצמח בעזרת תאי הגזע של החולה עצמו.

מספר מניות ריכזו עניין ברקע פערי ארביטרז' מוול סטריט. בין היתר, נציין את די מדיקל ומג'יק שחזרו עם פער חיובי; ומנגד את פריגו , ואלווריון אשר הגיעו עם פער שלילי.

סלקום משכה תשומת לב לאחר שספגה בשבוע שעבר אש מכיוון לא צפוי: כלכלני סיטי חתכו את מחיר היעד של המניה ב-34%, מ-112 שקלים ל-73 שקלים בלבד.ההמלצה למניית החברה נחתכה ל"מכירה" מ"החזק" בהמלצה קודמת. מניית פרטנר , מנגד, קיבלה העלאת המלצה ל"החזק" מ"מכירה".

טאואר ריכזה עניין ברקע הודעתה כי חתמה על הסכם לפיו תמכור את אחזקותיה בחברת HHNEC הסינית הפרטית, בעלת מפעלי ייצור שבבים בסין, בעסקת Buy-Back בתמורה ל-32 מיליון דולר במזומן. טאואר החזיקה ב-10% ממניותיה של HHNEC, אשר נרשמו בספרי החברה לפי שווי של 17 מיליון דולר, ולפיכך רווח ההון שצפוי לנבוע לחברה ממכירת ההחזקות עומד על 15 מיליון דולר.

משפחת ברוניצקי, בעלת השליטה בחברת אורמת , מנהלת מגעים עם חברת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון למכירת מניות אורמת במאות מיליוני שקלים, וזאת כדי שהברוניצקים יוכלו להחזיר הלוואה של 600 מיליון שקל לבנק הפועלים עד סוף השנה.

מניית נובה הדואלית מוסיפה לבלוט לאחר שהודיעה על מספר הזמנות שקיבלה מלקוחות מובילים אשר היקיפם מוערך במיליוני שקלים. ההזמנות הן עבור דור חדש של מכונות מדידה משולבות: "מערכת Nova i500 הדגימה שיפור של למעלה מ-30% בתפוקה ובדיוק מדידה במספר מצבים בתהליך הייצור".

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]