בוני התיכון מקדימה חלק מפרעון אג"ח בכ-38 מ' ש'

החברה הודיעה, כי היא תפרע לבעלי האג"חים מסדרה ד' איגרות חוב בהיקף כספי כולל של כ-38.1 מיליון שקל

חברת בוני התיכון, בניהולו של עמי פרץ, מבצעת צעד חריג של פדיון מוקדם של חלק מאיגרות החוב שלה מסדרה ד'. החברה הודיעה, כי היא תפרע לבעלי האג"חים מסדרה ד' איגרות חוב בהיקף כספי כולל של כ-38.1 מיליון שקל, המייצגים כ-33.3 מיליון שקל ע.נ של איגרות חוב, בתוספת הפרשי הצמדה, ובסך הכל שליש מהסדרה.

הפדיון המוקדם משקף את נזילותה הגבוהה של החברה, שנובעת מהצטברות עודפים בפרויקטים תוך הקדמת תכניות העבודה של החברה. איגרות החוב מסדרה ד' מגובות בעודפים שיווצרו לבוני התיכון בגין הפרויקטים "עיר ימים" שבנתניה והפרויקט שהחברה מבצעת במודיעין. החברה דיווחה בדו"חותיה לסיכום הרבעון הראשון של 2011, כי בפרויקטים אלה היא חוזה עודפים בסך של כ-75 מיליון שקל. יצויין, כי שטר הנאמנות של איגרות החוב מסדרה ד' מאפשר לבוני התיכון לבצע פדיון מוקדם בלא צורך באישור של בעלי איגרות החוב.

איגרות החוב מסדרה ד', בדומה לסדרות ג' ו-יז' של החברה, מדורגות על ידי חברת מדרוג, שהודיעה במרץ האחרון על העלאת דירוג האג"חים משלוש הסדרות ל-Baa1. איגרות החוב מסדרה ד' הן צמודות למדד, ועומדות לפדיון במהלך השנים 2011-2014. הפדיון המוקדם האמור יבוצע ב-1 באוגוסט, במקביל לפדיון מתוכנן של שישית מהיקף הסדרה, כך שלאחר הפדיון המוקדם תיוותר במחזור כמחצית מהיקף הסדרה בהיקף של כ-49.9 ע.נ אג"ח. הזכאים לפדיון המוקדם יהיו המחזיקים ביום ה-20 ביולי 2011.

בוני התיכון דיווחה במאי האחרון על תוצאותיה לסיכום הרבעון הראשון של 2011, מהן עולה כי החברה שיפרה משמעותית את הכנסותיה ורווחיה. החברה דיווחה ברבעון על הכנסות בסך של כ-121 מיליון שקל, לעומת כ-2.1 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2010. בשורה התחתונה, סיימה החברה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי בסך של כ-21.4 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של כ-3.5 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2010. במקביל לפירסום תוצאותיה, הודיעה בוני התיכון על חלוקת דיווידנד של כ-10.5 מיליון שקל שבוצעה באפריל האחרון.

ממאזנה של החברה עולה כי הונה העצמי של החברה, ליום ה-31 במרס 2011 עמד על כ - 156.9 מיליון שקל. בקופתה של החברה מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לזמן קצר בהיקף של כ- 83.3 מיליון שקל.