גרובר עוברת לכיל; המליצה לאחרונה לקנות המניה

(עדכון) - ראש מחלקת המחקר של פסגות תנהל את קשרי המשקיעים של כיל ■ רק לפני שבועיים פרסמה גרובר המלצת "קנייה" על כיל ■ גרובר: "מאז קבלת ההצעה לא פרסמתי סקירה על כיל"

לא בכל יום עוזב אנליסט בכיר את תפקידו לטובת חברה שהוא מסקר. לימור גרובר, מנהלת מחלקת מחקר sell side בבית ההשקעות פסגות הודיעה היום על עזיבתה לטובת יצרנית הדשנים כיל, כפי שפורסם לראשונה באתר "גלובס".

גרובר תשמש כמנהלת קשרי משקיעים של החברה, כלומר תהיה אחראית על הקשר בין כיל למשקיעים מוסדיים ואנליסטים, ותהיה כפופה לאוסי ססלר סמנכ"לית תקשורת וקשרי משקיעים של החברה.

רק לפני שבועיים פרסמה גרובר עבודה על כיל, ונתנה לה המלצה קנייה. במסגרת העבודה העלתה את מחיר היעד לכיל מ-67.5 שקל ל-70 שקל, מחיר שהיווה פרמיה של יותר מ-30% על מחיר המניה באותה עת.

"מנית כיל בפיגור משמעותי מול מתחרותיה מתחילת השנה", כתבה גרובר, ואף ציינה כי קיים פוטנציאל לעדכון נוסף כלפי מעלה של מחיר היעד.

בתגובה מסרה היום גרובר: "מאז ומעולם כללה עבודתי שיקולים מקצועיים בלבד, לשביעות רצון מעסיקיי ולקוחות החברה. מאז קבלת ההצעה לא פרסמתי כל סקירה על כיל".

גרובר בת ה-34 הייתה בפסגות במשך למעלה מחמש שנים. היא נחשבת לאנליסטית מוערכת, שמונתה לתפקידה כמנהלת מחלקת המחקר במאי 2008 לאחר שינוי מבני שנעשה במערך המחקר של פסגות.

מצטרפת לעזיבות נוספות בחברה

גרובר החלה את הקריירה שלה דווקא כשחקנית, ואף למדה בבית ספר למשחק אצל יורם לוינשטיין. במקביל לעבודתה כשחקנית, שינתה כיוון לעולם הכלכלי ולמדה תואר ראשון בכלכלה ובמינהל עסקים במכללה האקדמית של תל אביב-יפו. היא עבדה כמנהלת השקעות בחברת ניהול התיקים בכורה, וכאמור, לפני חמש שנים הגיעה לפסגות.

העזיבה של גרובר אינה העזיבה היחידה שידע בית ההשקעות פסגות בחודשים האחרונים. כמה דמויות בכירות עזבו את בית ההשקעות מאז עברה השליטה בו לקרן אייפקס.

לפני כחודשיים עזבה את פסגות מיכל רביב, שהייתה מנהלת התקשורת השיווקית של בית ההשקעות. רביב עברה לשמש כסמנכ"לית שיווק בחברת הביטוח AIG ישראל. בחודש אפריל האחרון הודיעה על עזיבה גם ורד דר, הכלכלנית והאסטרטגית הראשית של פסגות ואחת הדמויות המרכזיות של החברה.

חילופי הבעלות בפסגות, ומינויו של רונן טוב למנכ"ל במקומו של רועי ורמוס, גררו אי-בהירות ביחס למעמד הבכירים בבית ההשקעות. גורמים המקורבים לפסגות טוענים, כי על אף שהעזיבות האחרונות אינן קשורות ישירות לעזיבת ורמוס, ייתכן שהן לא היו קורות אילו הוא היה עדיין בתפקידו. פסגות, שבבעלות קרן אייפקס בניהולה של זהבית כהן, הוא בית ההשקעות הגדול בישראל והוא מנהל כ-130 מיליארד שקל.