בזק תרכז פעילות הדאטה סנטר בחברה-הבת בזק בינלאומי

החלטה סופית טרם התקבלה, אך הכיוון נראה חיובי ■ אחת השאלות היא האם בזק בינלאומי תקלוט את הלקוחות שכרגע שייכים לבזק

קבוצת בזק החליטה לרכז את כל פעילות הדאטה סנטר בחברת בזק בינלאומי. המשמעות היא שבזק בינלאומי תנהל את מרכז הדאטה סנטר של בזק בתל אביב, ולמעשה תרכז את כל פעילות הדאטה סנטר של הקבוצה כולה.

לבזק בינלאומי יש היום שני מתקני דאטה סנטר בפתח תקוה, ומרכז נוסף נמצא בתהליכי הקמה. החברה רואה במרכזים תחום פעילות מרכזי באסטרטגיה שלה ופיתחה מיומנות ומקצועיות בתחום.

נדגיש כי החלטה סופית טרם התקבלה, אך הכיוון נראה חיובי. אחת השאלות היא האם בזק בינלאומי תקלוט את הלקוחות שכרגע שייכים לבזק. בשל ההפרדה המבנית החלה היום על הקבוצה, סביר להניח שהדבר ידרוש הסכמה של משרד התקשורת או של רשות ההגבלים העסקיים. ייתכן גם שבמקרה שחלק מהלקוחות ירצו להישאר בבזק, הם לא יעברו לבזק בינלאומי, אך המתקן עצמו פיזית יעבור לניהולה.

הדאטה סנטר של בזק הוקם בתקופתו של יעקב גלברד כמנכ"ל החברה, מתוך מטרה לבנות מנועי צמיחה לחברה. כבר אז עלתה השאלה מדוע שתי החברות מקימות בנפרד מתקנים דומים, אבל בחברה טענו שהמרכז שהקימה בזק מיועד יותר לגיבוי והתאוששות מאסון (DRP), בעוד שבזק בינלאומי יותר מתמקדת במתן שירותי גיבוי וערף מוסף ללקוחות קטנים ובינוניים.

נציין שהעובדה שבזק בינלאומי מקימה גם כבל תת ימי היא חלק מהתוכנית לאגד את שירותי הדאטה סנטר ביחד. באמצעות הכבל התת ימי מתכוונת החברה להציע ללקוחות שירותים מנוהלים מקצה לקצה, שכן הכבל שלה מתחבר לשדרת האינטרנט באירופה, ולכן החברה יכולה להציע ללקוחות העסקיים פתרונות מנוהלים רחבים יותר.