S&P: סיכוי של 50% להורדת דירוג לארה"ב תוך 90 יום

סוכנות הדירוג הבינלאומית מזהירה מסבירות גבוהה להורדת דירוג האשראי המושלם של ארה"ב, עקב הקשיים להגיע להסכמה בקיצוץ החוב הענק בהיקף 14.3 טריליון דולר

סוכנות הדירוג הבינלאומית S&P הודיעה הלילה (ו') כי הכניסה את דירוג האשראי ארוך הטווח של ארה"ב למעקב, וכי בסבירות של 50%, קיים סיכוי להורדת דירוג ב-90 הימים הקרובים. זאת, על רקע המחלוקת בין ממשל אובמה למתנגדיו בעניין צמצום החוב הענק של ארה"ב.

דירוג החוב של ארה"ב זוכה כבר תקופה לא קטנה לדירוג מושלם "AAA", אך סוכנות הדירוג S&P הורידה את תחזית הדירוג לשלילית כבר בחודש אפריל, ולדבריה הדיון הפוליטי בעניין החוב רק החמיר מאז וכך גם היקפו.

משרד האוצר בממשל אובמה הגיב למהלך של S&P ואמר כי הקונגרס חייב לפעול בזריזות ולמנוע מצב אפשרי של חדלות פירעון בארה"ב. משרד האוצר קרא לקונגרס לאשר תוכנית קיצוצים מסיבית בגירעון כדי להימנע ממצב שארה"ב תיכשל בעמידה בחובותיה.

נזכיר, כי החוב של ארה"ב מסתכם בסכום ענק של 14.3 טריליון דולר, ובין הרפובליקנים לדמוקרטים קיימת מחלוקת על תקרת החוב, מחלוקת שלדברי S&P תרמה רבות להורדת הדירוג האפשרית. אמש נרשמה התקדמות כלשהי, כשהושגה הסכמה עקרונית על קיצוץ של 1.5 טריליון דולר בתקציב, עם פוטנציאל לקיצוץ של עוד 200 מיליארד דולר.